Toetje/taart meteen na eten?

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Janneke Lindner

Toetje/taart meteen na eten?

Bericht door Janneke Lindner »

Dag Janneke,
Morgen krijgen wij een heerlijk diner thuisbezorgd van een fijn restaurant, met ook een grand dessert. Ik wil dan graag een keer zondigen en met mijn man en kinderen genieten van dit diner. Normaal zou ik het taartje dan bewaren tot bij de koffie. Kan ik het nu dan juist beter als 1 eetmoment houden en wel meteen na het diner zodat het niet nog een extra (suiker)moment wordt?
En dan dus juist zondagochtend vet/eiwitrijk ontbijten (ipv weinig eten wat ik normaal uit 'schuldgevoel' doe)...
Groetjes Janneke
Janneke - Sportrusten

Re: Toetje/taart meteen na eten?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha Janneke,

Ohjee, nu is je diner al bezorgd! Hoe heb je het gedaan?

Ik hoop dat je er enorm van genoten hebt! Dat is het belangrijkste!

Ik zou het gewoon bij je maaltijd eraan plakken, niet als nieuw eetmoment.

Dat maakt dat door de andere voeding je toetje iets minder hoog piekt.

Groetjes Janneke
Janneke Lindner

Bericht door Janneke Lindner »

Dag Janneke,
Bedankt voor je reactie, het was heerlijk! En eerlijk gezegd waren het ieniemienie stukjes taart, dus het zal niet heel veel gedaan hebben in de suikerpiek haha (de witte wijn erbij was waarschijnlijk erger). Maar inderdaad meteen erna gedaan, dus bedankt voor je reactie.
En vooral heel erg genoten!
Janneke - Sportrusten

Goed zo! Genieten is altijd goed :-)

Groetjes Janneke
Mereltje

Bericht door Mereltje »

Hoi Janneke Linder,
Sinds zondag, ik had ook moederdag stukje taart, ben ik weer uit mijn ritme. De rust in mijn lijf is weg. Je zou denken pak het weer op maar dat lukt me niet erg. Hoe is dat bij jou?
Janneke sportrusten hoe ga jij hiermee?
Janneke - Sportrusten

Hoi beste Merel,

Ah, dat zijn van die vervelende fases, als je eenmaal met suiker begint, kan het heel moeilijk zijn om de draai weer terug te vinden.
Als je suikers neemt, en je hebt wat stress in je lijf dan is het heel lastig om uit deze cirkel te stappen; wat ik doe is dat ik er na veel suikers voor zorg dat ik goede maaltijden in huis heb waarbij ik geen koolhydraten neem, maar wel veel groenten en vetten; bv een gebakken ei met zalm en groenten, of gewokte groenten met vis. Daardoor lukt het mij om uit de spiraal te stappen omdat je je lijf dan even niet belast met suikers. Zo heb je snel weer een bloedsuikerspiegel die in balans is.

Hardlopen op enkel een heel rustig tempo is dan ook nodig, ga vooral niet te hard want dan stimuleer je de suikerverbranding. Extra ademhalingsoefeningen om lijf in je rust te brengen is ook erg helpend. Daarmee haal je de gejaagdheid uit je lijf, dit is stimulerend voor je vetverbranding.

Probeer dat maar eens; je kunt het! Echt! Uit de spiraal stappen gaat je lukken!

Lieve groeten, Janneke
Plaats reactie