Dopey challenge disney

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Juut80

Dopey challenge disney

Bericht door Juut80 »

Hoi,
Ik heb een vraag.
In januari 2021 wil ik deelnemen aan de dopey challenge in disneyworld. Dit is op donderdag een 5k op vrijdag een 10k op zaterdag een halve marathon en dan als klapper op zondag de hele marathon. Kunnen jullie hier een trainingsadvies in geven om deze challenge op een verantwoorde manier te volbrengen? Misschien in meer dan 100 dagen en hoe bepaal ik mijn hartslag hiervoor?
Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen want ik heb nog geen idee hoe ik hiervoor moet gaan trainen.
Groetjes Judith
RunningRob - Sportrusten

Re: Dopey challenge disney

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Judith,

Oef, dat is een pittige uitdaging. :)

Ik denk dat ik gewoon het marathonschema zou aanhouden, maar dan de afstanden verlengen maal 1,5. Dus eigenlijk train je dan voor een 60 k wedstrijd in plaat van een marathon. Dus dit start je dan 100 dagen voor dit weekend in januari.
Mocht je dit advies willen volgen: bedenk wel dat dit schema dan begint met een kleine 40 km per week. Dus zorg wel dat je tegen die tijd dat ook in de benen hebt, anders is er vergroot risico op blessures.

Ik denk dat de grootste uitdaging is om goed uitgerust aan de marathon te beginnen. Dus ik zou alle wedstrijden op "vogels kijken" tempo doen. Zodat je de marathon zelf zo optimaal mogelijk kunt beginnen. Maar hier heb je waarschijnlijk zelf ook al wel ideeën over ;)

Laat je weten hoe het gaat? Ook in de aanloop ernaar toe? Ik ben erg benieuwd.

Blijde groet,
Rob
Juut80

Bericht door Juut80 »

Hoi Rob,
Bedankt voor je reactie.
Ga ik dan ook trainen op vogels kijken tempo? Of wel op marathon hartslag. Ik zat te denken om voor de 100 dagen 1,5 keer marathonschema het 100 dagen marathonschema als voorbereiding te doen om voldoende km’s te maken om aan je advies te beginnen. Is dat een idee? En dan voor die tijd zorgen dat mijn 10k goed in de benen zit. Het mooiste zou ik vinden dat ik inderdaad de 5, 10 en halve “op mijn gemak” doorkom dat ik de marathon het liefst hardlopend kan volbrengen. Tempo maakt me daarbij niet zoveel uit. Maar zo min mogelijk wandelen lijkt me wel prettig.
Hopelijk kan je me hiermee nog wat helpen en ik houd je op de hoogte!
Juut80

Bericht door Juut80 »

Nog 1 ding,
Als ik mijn 100 dagen schema aan wil passen wat betreft trainingsdagen en naar bijv een 10k dan kloppen de dagen niet en bij de 10k worden er geen afstanden ingevuld. Wil je hier nog even naar kijken?
Alvast bedankt!
Groetjes Judith
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hou Judith,

Ik laat Mark even naar je schema kijken, bij het omzetten van afstanden gaat soms iets fout en hij kan dat zo oplossen.
Juut80 schreef: 14 apr 2020, 20:11 Is dat een idee?
Dat is een prima plan!
Juut80 schreef: 14 apr 2020, 20:11 Ga ik dan ook trainen op vogels kijken tempo?
Je kunt ze trainen op rustig marathonhartslag, dus je gebruikt je marathonhartslag als bovengrens. Dat lijkt me voldoende.
En inderdaad is het een goed streven om de marathon wel hard te lopen, wandelen gaat toch gelijk een stuk langzamer.. ;)

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag!
Succes!
Rob
Plaats reactie