Hsrtslag niet naar beneden.
Hsrtslag niet naar beneden.
Beste Rob, ik krijg mijn hartslag niet naar beneden om in mijn lage hartslagzone prettig te lopen. Kan het zijn dat mijn omslsgpunt te laag staat. 1,5 jaar geleden een fietstest op de sportschool gedaan met max 162 hartslag, in december in Haarlem een test gedaan met als resultaat omslagpunt 155, tijdens deze test ben ik eigenlijk te vroeg(voor mijn gevoel) gestopt.Graag jou reactie.
- RunningRob - Sportrusten
Re: Hsrtslag niet naar beneden.
Hoi,
Dat kan heel goed. Je schrijft bij je trainingen dat je (soms) stukken op marathontempo hebt gelopen.
Kun je dat eens een hele training doen (misschien zelfs 2 of 3 keer) en dan kijken wat je hartslag is?
Blijde groet,
Rob
Dat kan heel goed. Je schrijft bij je trainingen dat je (soms) stukken op marathontempo hebt gelopen.
Kun je dat eens een hele training doen (misschien zelfs 2 of 3 keer) en dan kijken wat je hartslag is?
Blijde groet,
Rob
Hoi Rob, hierbij mijn laatste trainingen.
26/2 12km gem hartslag 135 7,32 min/km.
28/2 14km gem hartslag 136 7,25 min/km.
01/3 17km gem hartslag 136 7,33 min/km.
Voor mij is uitlopen belangrijker dan de tijd.
Graag je reactie
26/2 12km gem hartslag 135 7,32 min/km.
28/2 14km gem hartslag 136 7,25 min/km.
01/3 17km gem hartslag 136 7,33 min/km.
Voor mij is uitlopen belangrijker dan de tijd.
Graag je reactie
- RunningRob - Sportrusten
Hoi,
Dat betekent inderdaad dat je omslagpunt (veel) te laag staat. Kan het zijn dat je je omslagpunt (gedaan op de fiets) niet is gecorrigeerd voor hardlopen?
Want je mag van mij 15 slagen bij je omslagpunt optellen.
Misschien dat dit ook helpt bij je voetproblemen. Je loopt automatisch technisch beter bij hogere snelheden.
Blijde groet,
Rob
Dat betekent inderdaad dat je omslagpunt (veel) te laag staat. Kan het zijn dat je je omslagpunt (gedaan op de fiets) niet is gecorrigeerd voor hardlopen?
Want je mag van mij 15 slagen bij je omslagpunt optellen.
Misschien dat dit ook helpt bij je voetproblemen. Je loopt automatisch technisch beter bij hogere snelheden.
Blijde groet,
Rob
Hoi Rob, dank voor je reactie. Ik ga dit gelijk corrigeren.