Omslagpunt

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
AnjaZ

Omslagpunt

Bericht door AnjaZ »

Hoi Rob,

Zo gelukkig weer hersteld van de voet blessure en het programma weer opgepakt. Mijn omslagpunt is 170 en mijn marathon hartslag is 130-138. Nu heb ik zelf het idee dat dit te langzaam is, Ik loop niet lekker voor mn gevoel een beetje ingehouden. Ik raak hierdoor een beetje gefrusteerd waardoor mij hartslag juist gaat pieken pppfffff. Een zondag hoop ik in Alphen 10km voluit te lopen, is het dan wijs om met die metingen van a.s zondag mijn omslagpunt bij te stellen ?

Groeten Anja
RunningRob - Sportrusten

Re: Omslagpunt

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Anje,

Dat is een goede controle ;)
Laat je weten hoe het ging?

We lopen met een heel clubje Sportrusters in Alphen, dus wie weet komen we elkaar tegen (ik loop de 20)

Blijde groet,
Rob
AnjaZ

Bericht door AnjaZ »

Hoi Rob,

Ja heb ik gelezen dat jullie er ook zijn. Koen geeft toch wat informatie over de training " vol uit" dus ben erg benieuwd. Is mij alleen nog niet duidelijk waar ik jullie kan ontmoeten? Komt dat nog op de site te staan?
En natuurlijk laat ik weten hoe het ging. Jij ook succes hoor :D

Groetjes Anja
AnjaZ

Bericht door AnjaZ »

Hoi Koen of Rob,

Morgen 10 km VOLUIT........in Alphen aan den Rijn
Waar staan jullie morgen :D om 13.30?

Ik hoor het graag!!!
Groeten Anja :D :D :D
RunningRob - Sportrusten

In de buurt van het startvak staat een rode marathonrevolutie vlag. Daar is het verzamelen voor de 10k en de uitleg rond 13:30.

Ik doe zelf de 20, dus ik start dan op dat moment. Hopelijk zie ik nog een paar Sportrusters, voor en anders na de loop.

Groet,
Rob
AnjaZ

Bericht door AnjaZ »

Hoi Rob,

Jammer heb je niet gezien. Koen en Janneke wel, was super en de motiverende woorden van beide hebben er toe geleid dat ik een PR hebt gelopen. Trots en blij en voor mijn vertrouwen erg goed!!10 km, mijn max hartslag was 179 en tijd 56,24 .Mijn marathon hartslag schat ik nu op 136 ?? Zit ik dan goed of geef jij een ander advies??

Groeten Anja
RunningRob - Sportrusten

Hoi Anja,

Ik liep samen met Angela te 20, en de start was al om 13:30, dus helaas heb ik niet alle 10km gesproken.
AnjaZ schreef: 01 mar 2020, 20:29 Mijn marathon hartslag schat ik nu op 136 ?
Dat klopt!

Blijde groet,
Rob
AnjaZ

Bericht door AnjaZ »

Hoi Rob,
Nog even een vraag mijn max hartslag was 179 mijn eind tijd 56,24 wat zou jij nu als marathon hartslag aanhouden?.. Ik dacht zelf 136

Groeten Anja :D :D :D
RunningRob - Sportrusten

Zoals gezegd: dat klopt, alleen is hier niet je max van belang maar je omslagpunt.

Jouw omslagpunt is 174 (volgens je schema) en met je 10km tijd kom ik ook op 136 uit.

Je gemiddelde hartslag op de 10km is ook je omslagpunt, maar gezien de tijden die je loopt tijdens je trainingen denk ik dat 174 beter overeenkomt met je omslagpunt dan 167, je gemiddelde tijdens de 10k. Dus dat zou ik niet veranderen.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie