3 weken ziek - paniek!

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
marlo3sje

3 weken ziek - paniek!

Bericht door marlo3sje »

Goedemiddag,

Nadat ik een week vol enthousiasme gestart was met mijn 100 dagen schema ben ik behoorlijk ziek geworden en heb 3 weken niets kunnen doen.
Deze week heb ik op laag tempo weer een start gemaakt. Heb 5km gelopen op tempo 6:35 p.km, mijn gemiddelde hartslag was 160, terwijl ik dit tempo normaal als warming up aanhoud (135 hartslag) waaruit ik kon concluderen dat ik toch nog niet helemaal hersteld ben.
Ik loop dus zwaar achter op schema en weet niet goed wat ik nu het beste kan doen en krijg het benauwd als ik aan mijn halve marathon denk (5 april). Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil opzich graag nog proberen de halve marathon op 5 april te lopen maar weet niet goed hoe ik het nu moet aanpakken. Wat adviseer je?

Ps. Hoe weet ik wat mijn halve marathon hartslag is?

Groet Marloes
RunningRob - Sportrusten

Re: 3 weken ziek - paniek!

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Marloes,

Geen paniek, probeer het schema gewoon weer op te pakken. Als je merkt dat een training niet lekker gaat, neem een rustdag en ga dan eerst weer een training vogels kijken. Gaat dit goed dan pak je de training daarna weer normaal. Gaat het niet goed, een dag rust en weer vogels kijken.

Je hebt uiteraard wat achterstand opgelopen maar 3 weken is ook weer niet zo schokkend dat je weer opnieuw moet beginnen. ;)

Je lage halve marathonhartslag is het midden van de laagste zone uit je schema. Op deze hartslag start je de halve marathon.
De hoge marathonhartslag is het midden van de middelste zone uit je schema, op deze hartslag mag je lopen tegen de tijd dat je 17km ver bent.

Succes!

Rob
Plaats reactie