gemiddelde hartslag tijdens 10km voluit

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
martine willemse

gemiddelde hartslag tijdens 10km voluit

Bericht door martine willemse »

Goedemorgen!
Ik liep gisteren voor het eerst 10km voluit. Mijn gemiddelde hartslag was hierbij 174 (mijn omslagpunt is 186). Ik denk ergens gelezen te hebben dat je tijdens 10k voluit rond je omslagpunt zou moeten zitten met je hartslag, dat is dus niet het geval bij mij. Ik heb wel echt mijn best gedaan en geloof niet dat ik heel veel harder kon ;) Moet ik me nu "zorgen" maken dat mijn omslagpunt misschien toch niet helemaal klopt ? Omslagpunt heb ik ontdekt met Maarten de Jong op atletiekbaan in Rdam, dus zou wel moeten kloppen :)
Mvg, Martine Willemse
StephanieI

Re: gemiddelde hartslag tijdens 10km voluit

Bericht door StephanieI »

Hoi Martine,
Wat goed om je vraag te lezen. Ik hoopte in de koffiehoek ook antwoord te krijgen op deze vraag. Gisteren heb ik ook mijn eerste 10KM voluit gelopen. Ik ben voor mijn gevoel tot het maximum gegaan en ik zat op 176 gemiddeld terwijl mijn omslagpunt op 184 ligt. Ik lees dus graag mee met het antwoord ;)
stigmos

Bericht door stigmos »

De naam zegt het al: gemiddelde hartslag. Na een warming up start je met een lagere hartslag. Bij mij duurde het zeker 4 á 5 kilometer voordat ik rond mijn omslagpunt liep.

Voor 1 maart kun je een startbewijs winnen voor een 10 km voluit met sportrusten in Alphen, zie instagram. Succes.

Sportieve groet,

Saskia
Hartelijke groet, Saskia

You'll Never RUN Alone
martine willemse

Hoi! ik snap dat het een gemiddelde is, maar ik kwam niet boven de 179 en het grootste deel zat ik op 177. Benieuwd wat de experts hierover te zeggen hebben :) ! Groeten, Martine
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Het is erg lastig om in een training je omslagpunt te halen tijdens een duurloop. Vandaar dat we altijd als tip meegeven de 10k voluit eens een keer tijdens een wedstrijd te proberen. Je zult zien dat je dan veel beter "tot het gaatje" kunt gaan!

Ik haal mijn omslagpunt, buiten de wedstrijden, eigenlijk alleen maar tijdens een interval training.

Blijde groet,
Rob
martine willemse

Helder antwoord Rob, dank je wel! Gr Martine
Plaats reactie