Goedenavond,
Ik heb een Garmin en die geeft per dag de rusthartslag aan. Die meet hij echter volgens mij ‘s nachts want hij is vrij laag (tussen de 50 en 55), zo laag is hij overdag bij mij vrijwel nooit. Moet je deze wel invullen bij rusthartslag of de gemiddelde hartslag overdag als je stil zit bijvoorbeeld?
Alvast bedankt,
Groet Marloes
Rusthartslag volgens Garmin
- RunningRob - Sportrusten
Re: Rusthartslag volgens Garmin
Hoi Marloes,
Je rusthartslag is je laagste hartslag in rust overdag. Dus als je Garmin ook de laagste hartslag aangeeft als je wakker bent zit je dichter in de buurt.
Maar mijn ervaring is dat je beste op een vast tijdstip gewoon zelf de meting kan doen, en in mijn geval doe ik het 's ochtends gelijk als ik wakker wordt. Dan zie ik dat de rusthartslag heel goed vergelijkbaar en stabiel blijft over langere tijd.
Blijde groet,
Rob
Je rusthartslag is je laagste hartslag in rust overdag. Dus als je Garmin ook de laagste hartslag aangeeft als je wakker bent zit je dichter in de buurt.
Maar mijn ervaring is dat je beste op een vast tijdstip gewoon zelf de meting kan doen, en in mijn geval doe ik het 's ochtends gelijk als ik wakker wordt. Dan zie ik dat de rusthartslag heel goed vergelijkbaar en stabiel blijft over langere tijd.
Blijde groet,
Rob