Klopt mijn schema?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Patrick Laan

Klopt mijn schema?

Bericht door Patrick Laan »

Hallo, op de sportrusten website lees ik een aantal zaken die ik niet in mijn schema terugvind.
Bijvoorbeeld:
1) je loopt 4x per week nooit meer, soms minder: in mijn schema loop in altijd 4x (behalve laatste week dan)
2) De eerste week is de langste training 8 km en de kortste 3 km: in mijn schema is dit 10km (2x!), 1x9km en 1x5 km.
3) In de zwaarste week train je 2x14, 1x8 en 1x6=42km. Ik train in mijn zwaarste week 43 km (in week 13, de week voor de marathon!)
Tot slot: in de eerste week staat er geen intensieve training op het programma (1x MH_hoog, 1x VK, 2x MHS_laag), klopt dit?

Kunnen jullie eens checken? Dank!

vr gr Patrick
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl

Re: Klopt mijn schema?

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Ha Patrick,

1) Bij het (halve) marathonschema loop je altijd 4x per week. In andere schema's (beginners en 10K) loop je 3x per week
2) Waar lees je dat de langste training 8 km is in de 1e week? Dat klopt niet voor het marathonschema.
3) Dit klopt wel, alleen het online programma hanteert trainingsweken en geen kalenderweken. De zwaarste trainingsweek is inderdaad week 13, maar daarna heb je nog een complete week waar je rustig(er) aan doet.

Jouw schema begint op een maandag, terwijl deze eigenlijk 2 dagen eerder op zaterdag had moeten beginnen. Dit kan wel uitmaken voor de laatste trainingsweek. Volgens mij mis je nu een training van 14 km.

In de eerste week mis er inderdaad een intensieve training en stond er een andere training 2x in. Dit heb ik aangepast.
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Patrick Laan

Re: Klopt mijn schema?

Bericht door Patrick Laan »

Hallo Mark,

In het artikel van 9 juli 2019 van Koen de Jong op de website staat de 8km en de 3km genoemd.
Verder: dank voor de toelichting en aanpassingen, ik ga weer aan de slag!

gr Patrick
Plaats reactie