marathonharstlag?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Lieke.Elands

marathonharstlag?

Bericht door Lieke.Elands »

Hallo allemaal,

Ik ben net gestart met het programma voor de marathon van Rotterdam. Elke week zijn er drie trainingen in verschillende hartslagzones. Welke hartslag(zone) is nu mijn marathonhartslag of zou mijn marathonhartslag moeten worden?

Groetjes Lieke
RunningRob - Sportrusten

Re: marathonharstlag?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Lieke,

We hanteren in het online programma twee hartslagen: je lage en je hoge marathonhartslag. De derde is de intensieve training. ;)

Hoe je dit gebruikt tijdens de marathon wordt je uitgelegd tijdens de mails die je krijgt gedurende de 100 dagen training.

Blijde groet,
Rob
Lieke.Elands

Bericht door Lieke.Elands »

Hoi Rob,

Dankjewel voor je reactie.

Ik merk ik tijdens de trainingen wel door mijn neus kan ademhalen, maar heb dan het gevoel veel minder lucht binnen te krijgen dan bij mondademhaling. Ook kan ik dan niet op lekker tempo lopen (passen tellen) en zakt mijn hartslag niet terwijl dit wel het geval is bij mond in en uit. Heb je hier tips voor of moet ik gewoon zo blijven lopen.

De oefeningen doe ik wel elke avond en dan zakt de hartslag wel.

Alvast dank.

Groetjes Lieke
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Lieke,

Neusademhaling vergt wel enige gewenning, ik doe het zelf eigenlijk ook alleen maar tijdens de rustige trainingen, dus tijdens het vogels kijken of de langzamere trainingen op marathonhartslag. Dus ik heb er geen moeite mee als je liever door de mond ademhaalt.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie