Verslag halve marathon Stavanger Noorwegen 9 november

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Gusalex

Verslag halve marathon Stavanger Noorwegen 9 november

Bericht door Gusalex »

Ik liep vandaag m'n eerste halve marathon in Stavanger Noorwegen, 3-sjøersløp geheten, oftewel de 3-merenloop. Met 2500 deelnemers en veel publiek een van de populairste runs in de omgeving. Vaak in deze tijd van het jaar met regen en wind, maar dit jaar een prachtige blauwe hemel zonder wind, net boven het vriespunt. Met 200 hoogtemeters niet eentje om je PR aan te scherpen, zo werd me verteld. Ik deed voor het eerst een halve marathon en dus voor mij gewoon wel een PR.
Ik heb het Sportrusten 100 dagen traject gevolgd en geleerd om met hartslag de verschillende trainingslopen te doen. Erg waardevol. Ik was ook vast van plan om tot 10 km mn hartslag rustig naar 160 te laten oplopen, en dan tot 16 km naar 166, om het daarna los te laten. Gewaarschuwd dat je je in het begin van een run laat meeslepen door het joelende publiek en de andere deelnemers om met te hoog tempo te beginnen, met hogere hartslag als gevolgd. En zo gebeurde dan ook. Na 2 km nam ik gas terug en werd kilometers lang door vele mensen ingehaald, maar mn hartslag bleef tussen de 165-170, en ik kreeg em niet onder de 160. En na 9 km liet ik dat toen ook maar lopen; verhoogde het tempo, liep constant een paar slagen boven mn omslagpunt (173), maar hield het probleemloos vol tot het einde (en veel leuker om mensen in te halen dan om ingehaald te worden :-) ). Mn eerste halve marathon in 1:41:53. 4 minuten sneller dan volgens het sportrustenschema was voorspeld. Heel tevreden. Met enkele vraagtekens hoe ik nou om zou moeten gaan met de hartslagen die voor mij bepaald zijn.

Het smaakt in elk geval naar meer. Bedankt voor dit programma. Ik blijf het wel volgen.

groet
Alexander
RunningRob - Sportrusten

Re: Verslag halve marathon Stavanger Noorwegen 9 november

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Alexander,

Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! :)
Super gedaan! :)

Als ik zie met wat voor gemak je dit lijkt te hebben gedaan vermoed ik dat je veel sneller kunt op de 10km, of misschien is je omslagpunt toch iets te laag bepaald. Aangezien je sneller liep dan voorspelt en op een hogere hartslag kon lopen tijdens frisse omstandigheden...

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie