18 okt Amsterdam.

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Petrahermanides

18 okt Amsterdam.

Bericht door Petrahermanides »

Goedemorgen,

Ik ben wel benieuwd of er veel 100 dagen sportrusters aan de Amsterdam marathon meedoen?
Ik ben zo benieuwd! Ik heb er twee met de veel voorkomende manier van trainen gelopen!
Ik vind het zo giga spannend!! Heb het idee om voor mijzelf de race in 3en te delen.
De laatste 14 km stapt mijn loopmaatje in om mij mentaal te ondersteunen :-)

SPANNEND!
JacquelineDirks

Re: 18 okt Amsterdam.

Bericht door JacquelineDirks »

ik loop de week ervoor eindhoven (mijn 1e) maar heb hem in gedachten en op papier ook in 3e gedeelt, succes de 18e
Hubert

Bericht door Hubert »

Ik loop ook Amsterdam, en heb hem in gedachte ook in 3 loopjes van 14K verdeeld.
Vergeet vooral niet te genieten!

Succes
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ik loop niet mee. Maar op het 14 kilometer punt sta ik jullie wél aan te moedigen!

Groet,

Koen
Maarten - Sportrusten

Bericht door Maarten - Sportrusten »

Ha Petra,

Ik loop ook in Amsterdam, samen met mijn neef. Die loopt zijn eerste. Ik de tweede.
Veel zin in! Succes en blije groet,

Maarten
joseeichhorn

Bericht door joseeichhorn »

Ik ga de halve lopen avn Amsterdam, ben benieuwd!!! :-)
victor2

Bericht door victor2 »

ik doe hem achterop de motor streeftijd 2:06
www.hardlopenleeuwarden.nl
Sportrusten in Friesland
Leeuwarden
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Helaas loop ik niet mee, maar ik sta met Koen op het 14K punt.

De neef waar Maarten het hierboven over heeft is wéér een andere neef en mijn broer.

Alvast veel succes allen!
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

victor2 schreef:ik doe hem achterop de motor streeftijd 2:06
Echt? Dat is ook mooi om mee te maken, lijkt me.
Robke

Bericht door Robke »

De 100 dagen zit er op.

De marathon is volbracht in 4:28:54. Helaas niet mijn richttijd van 3:59:59 (omdat na 30km mijn spieren er echt geen zin meer in hadden)

Wel tof van Koen om bij de 14km te posten (daar was ik in 1:20:00 mooi op schema, maar helaas wel 10bpm boven mijn trainingsschema)

Mooi streven om met de Marathon van Rotterdam wel te zorgen dat ik 42,2km kan rennen. (Uiteraard weer via het 100 dagen SportRusten schema)

Koen, bedankt voor alles.
joseeichhorn

Bericht door joseeichhorn »

Gisteren de halve marathon gelopen in Amsterdam. Ging super! 7 min sneller dan mijn vorige HM, joepie!! Op naar de hele in Rotterdam in april. Met het sportrusten schema natuurlijk!
Vandaag even bijkomen, best een beetje spierpijn in mn bovenbenen nu, hahaha.
Petrahermanides

Bericht door Petrahermanides »

Yesss..... Het zit erop! Tijd 4.20 streeftijd was 4.10. Maar ik ben echt niet ontevreden! Het schema werkt. Kreeg alleen rond de 35 km last van aankomende kuitkramp aan beide kanten. Om dit niet te laten gebeuren ben ik tussen de 35/40 af en toe gaan wandelen.... Als dit niet nodig was geweest was ik zeker in de buurt van de 4.10 gekomen! Waar het door kwam....? In ieder geval niet door te weinig drinken! Weet niet of ik mijn volgende weer Oo deze manier doe? Heb de vorige 2 met R2F2 gedaan. Vind het ook wel gezellig zo om de 2 weken met een groep te trainen.... Alleen is ook maar alleen! :-)
npoppeli

Bericht door npoppeli »

Ik heb gisteren de halve marathon gelopen in Amsterdam, na een voorbereiding met het 100dagen-schema. Dit was mijn 9e halve inmiddels en in voorgaande jaren ben ik in training met duurlopen tot 20-22 km gegaan. Mijn ervaringen zijn: fitter aan de start, fitter over de finish, meer spierpijn (dijbeen voor, oftewel quadriceps, en kuit) dan in voorgaande jaren. Lange duurlopen lijken toch wel hun nut te hebben ...
Maarten - Sportrusten

Ik liep na een moeizame Rotterdam marathon, zondag een heerlijke marathon in Amsterdam.
Wel beetje te druk vond ik het, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik kon tussen kilometer 35-40 zelfs nog versnellen.
Lekker gevoel was dat. Ik schrijf er zeker nog een blogje over!

Blije groet,
Maarten
npoppeli

Bericht door npoppeli »

Maarten en Koen,

Zou een van jullie kunnen reageren op mijn bevinding (in deze groep, maar ook in een andere) dat het trainen volgens de 100dagen-methode lijkt te leiden tot meer en langduriger spierpijn (bovenbeen voorzijde, kuit) dan bij trainen volgens traditionele methodes (met lange duurlopen)?

Alvast dank en sportieve groeten, Nico
Maarten - Sportrusten

Ha Nico,

Dank voor je bericht.

Er zijn mensen die hebben spierpijn, maar er zijn er ook veel die nergens last van hebben. We kunnen hier dan ook weinig over zeggen. Hetzelfde geldt voor mensen die een regulier schema volgen. Sommigen hebben wel last van spierpijn of blessures en anderen helemaal niet. Het heeft ook veel te maken met looptechniek, loophistorie, lichaamsbouw, etc.

We gaan kijken of we hier ook meer onderzoek naar kunnen doen, want we kunnen geen conclusies trekken als we niet op de juiste manier vergelijken. Ik had na Rotterdam veel spierpijn, maar na Amsterdam bijna niet.

Overigens sta ik persoonlijk liever fit aan de start en ga ik fit over de finish met een beetje spierpijn, dan dat ik al vermoeid ben gedurende de hele periode ervoor. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Blije groet,
Maarten
npoppeli

Bericht door npoppeli »

Maarten,

Da's een leuk antwoord: onderzoek doen. Ik werk op het UMC Utrecht, waar zorg en onderzoek hand in hand gaan (Koen was onlangs bij ons te gast). Het lijkt me een leuke vraag om onderzoek naar te doen bij jullie groeiende populatie hardlopers: resulteert trainen met de 100dagen-methode tot meer en/of langduriger spierpijn na de halve/hele marathon? Op basis van N=2 kun je hier inderdaad geen uitspraken over doen, hoewel ik het verschil tussen deze halve marathon en de vorige 8 wel opvallend vond.

Tot slot ben ik het met je eens dat fit voelen tijdens de wedstrijd (en in de aanloop er naartoe) een groot goed is.

Sportieve groet, Nico
Plaats reactie