Filter bij trainingen
-
margreet.asma84690400
Filter bij trainingen
Wanneer ik het filter wil toepassen bij de reeds afgewerkte trainingen zijn er een aantal mogelijkheden bv. marathon hartslag, intensieve duurloop, 10 km voluit, vogeltjes kijken. Op zich een leuke manier om een progressie te kunnen ontdekken. Maar er komen niet de juiste trainingen en soms geen enkele training in beeld. In de laatste kolom van het overzicht van de trainingen staat hartslag en die vul je zelf in n.a.v. je training. Er zou dan nog een extra kolom bij moeten met het type training zodat de filters werken. Graag jullie reactie.
Re: Filter bij trainingen
Vul je je trainingen wel in bij de juiste training? Het filter is gebaseerd op de in het schema staande training.
Als je bijvoorbeeld twee trainingen omdraait, dan vul je ze toch in de originele volgorde in, maar met andere datum. Dan komen ze wel goed terug.
Als je trainingen hebt uitgevoerd op een datum voor de start van het schema zijn uitgevoerd, dan komen deze ook niet terug in het overzicht merkte ik vandaag.
Gr. Roeland
Als je bijvoorbeeld twee trainingen omdraait, dan vul je ze toch in de originele volgorde in, maar met andere datum. Dan komen ze wel goed terug.
Als je trainingen hebt uitgevoerd op een datum voor de start van het schema zijn uitgevoerd, dan komen deze ook niet terug in het overzicht merkte ik vandaag.
Gr. Roeland
-
margreet.asma84690400
Ha Roeland, weer helemaal op de weg (terug) naar Egmond ! En meteen weer actief in de koffiehoek. In mijn schema staan 4 verschillende soorten trainingen, voluit, vogels kijken, hartslag 149 en hartslag 162. Ik volg keurig het schema en als ik een training hebt afgerond vul ik bij die training in welke afstand het was en mijn (gemiddelde hartslag). Bv bij vogels kijken 130. In het overzicht schema met de filters staan dan vervolgens type traingen (bv. marathon, intensief). Er moet dan een vertaalslag komen van mijn hartslag 162 naar intensief, of marathon...? Ik snap niet waarom er niet een extra kolom is met het type training, er staan nu filters genoemd die niet terugkomen in het overzicht. Dus als ik filter op intensief komt er geen training naar voren terwijl ik er wel 2 heb gedaan.
- Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Dag,
Ik ben bezig om verbetering in de filters door te voeren. De filter werkt inderdaad niet altijd zoals het moet, met name als de gelopen training afwijkt van de bedoelde training. Het is om deze reden ook lastig om de type training toe te voegen aan het lijstje met trainingen. Een hartslag zegt in feite meer dan het type training.
@Margreet, ik zal specifiek in jouw geval even kijken waarom de filter niet goed gaat, aangezien je aangeeft het schema keurig te volgen.
Groet,
Mark
Ik ben bezig om verbetering in de filters door te voeren. De filter werkt inderdaad niet altijd zoals het moet, met name als de gelopen training afwijkt van de bedoelde training. Het is om deze reden ook lastig om de type training toe te voegen aan het lijstje met trainingen. Een hartslag zegt in feite meer dan het type training.
@Margreet, ik zal specifiek in jouw geval even kijken waarom de filter niet goed gaat, aangezien je aangeeft het schema keurig te volgen.
Groet,
Mark
Ontspannen groet,
Mark
~ Word fit met een glimlach ~
Mark
-
margreet.asma84690400
Ben nu inmiddels in mijn 5e week en ik voel me vooruit gaan. Jammer dat de filters in het overzicht van de trainingen niet werken. Het enige filter dat klopt is de vogels kijken training. De overige filters herkennen kennelijk niet mijn trainingen. Ik voer alles zelf in Excel in en kan dan precies het filter toepassen dat ik wil (Duurlooptempo, Intensief en Vogels kijken. Meer soorten traingen heb ik in mijn 10 km schema niet). Jammer dat de functionaliteit niet werkt in het sportrustenschema.
Dag Margreet,
Bedankt voor je bericht.
Ik heb een aantal dingen aangepast aan de filter. Zou je even willen kijken of het nu klopt bij jou?
Alvast bedankt!
Groet,
Mark
Bedankt voor je bericht.
Ik heb een aantal dingen aangepast aan de filter. Zou je even willen kijken of het nu klopt bij jou?
Alvast bedankt!
Groet,
Mark
Ontspannen groet,
Mark
Mark
-
margreet.asma84690400
Het begint er op te lijken, maar het klopt niet allemaal. De vogeltjeslopen zijn OK, maar bij de 5 km voluit wordt een 3 km loop weergegeven. En de duurlopen kloppen ook niet. Het gaat mis als je dagen met elkaar gaat wisselen in het schema lijkt het, het zou al een verbetering zijn als je kan aangeven bij je training wat voor soort training het is geweest. Dan heb je veel meer vrijheid om trainingen te wisselen binnen de trainingsweek.Ook moet je mogelijkheid om de rustdagen te ruilen met de trainingsdagen. Er is te weinig flexibiliteit in invullen van het schema. Ik hou het dan nog maar bij mijn Excelbestandje. Daar kun je precies filteren en lopen op de dagen dat het beter uitkomt.
Dag,
Bedankt voor je reactie en suggesties.
De filter werkt inderdaad nu niet goed als trainingen zijn verwisseld (bijvoorbeeld als je "vogels kijken" hebt ingevoerd bij een intensieve duurloop).
Het zelf indelen van je trainingsdagen staat op onze wensenlijst. We moeten dit alleen nog goed uitdenken. Het heeft technisch gezien sowieso wel wat voeten in de aarde, dus ik kan helaas niet zeggen hoe snel dit af is.
Succes en groet,
Mark
Bedankt voor je reactie en suggesties.
De filter werkt inderdaad nu niet goed als trainingen zijn verwisseld (bijvoorbeeld als je "vogels kijken" hebt ingevoerd bij een intensieve duurloop).
Het zelf indelen van je trainingsdagen staat op onze wensenlijst. We moeten dit alleen nog goed uitdenken. Het heeft technisch gezien sowieso wel wat voeten in de aarde, dus ik kan helaas niet zeggen hoe snel dit af is.
Succes en groet,
Mark
Ontspannen groet,
Mark
Mark