Blessure?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
MeikeW

Blessure?

Bericht door MeikeW »

Beste Rob,

Eigenlijk loop ik al jaren blessure vrij. In aanloop van marathon Rotterdam afgelopen april beetje last knie gehad maar tijdens de loop niks aan de hand. Nu train ik voor halve van Amsterdam en heb in de ochtend bij get opstaan echt last van mijn scheenbeen. Trekt na half uur weg. Is dat iets om rekening mee te houden of kan ik gewoon blijven trainen? Tijdens het lopen merk ik er niks van. Ik heb nieuwe schoenen gekocht maar hoop dat get daar niet aan ligt, want die zijn met loop analyse gekozen.

Vraag is dus eigenlijk of ik lekker door kan gaan of dat je adviseert een aanpassing te doen.

Alvast veel dank voor het meedenken!
Groetjes Meike
RunningRob - Sportrusten

Re: Blessure?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Meike,

Scheenbeen irritatie is wel een overbelasting blessure. Wel is het zo ik de irritatie meestal begint na het lopen, en niet zozeer na de nachtrust.

Je kan blijven trainen maar het mag niet erger worden. Doe wel voordat je aan de kerntraining begint een goede warming up.
Meer info:
https://www.sportzorg.nl/nieuws/archief ... nirritatie

Wordt het erger sla dan een training over.

Sterkte!
Rob
MeikeW

Bericht door MeikeW »

Bedankt voor de feedback Rob, ik heb het rustiger aan gedaan, ook extra rust gepakt en loop weer heerlijk zonder pijn. Vandaag zelfs voor het zelfvertrouwen de 17 aangetikt en dat ging top!

Alle twijfel weer weg en zelfs weer ticket voor de hele in Rotterdam gekocht! Ga ik ook met sportrusten doen, bevalt perfect!

Nogmaals dank! Groetjes Meike
MeikeW

Bericht door MeikeW »

En het helpt idd om meer tijd en aandacht aan de warming up te geven 😉
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Fijn te horen dat het goed gaat!

Moedig voorwaarts! :)

Rob
Plaats reactie