Verschil is groot
-
Marliesjed
Verschil is groot
Hoi!
Ik ben nu bezig en zit op dag 34.
Ik wil graag de marathon rennen op een tempo van 7:16 zodat ik ongeveer 5:17 over de marathon ga doen.
Als ik nu ren loop ik bij een hartslag van 139 een tempo van 8:25. Kan ik dat nog zo terug gaan brengen in de resterende dagen naar 7:16 en hartslag van 136?
Ik vind het verschil zo groot. Of moet ik iets gaan aanpassen in mijn schema?
Alvast bedankt!
Groeten Marlies
Ik ben nu bezig en zit op dag 34.
Ik wil graag de marathon rennen op een tempo van 7:16 zodat ik ongeveer 5:17 over de marathon ga doen.
Als ik nu ren loop ik bij een hartslag van 139 een tempo van 8:25. Kan ik dat nog zo terug gaan brengen in de resterende dagen naar 7:16 en hartslag van 136?
Ik vind het verschil zo groot. Of moet ik iets gaan aanpassen in mijn schema?
Alvast bedankt!
Groeten Marlies
- RunningRob - Sportrusten
Re: Verschil is groot
Hoi Marlies,
Kun je alle trainingen eens 10 slagen hoger doen? En laat dan, als je ze allemaal een keer gedaan hebt, weten hoe het gaat.
Blijde groet,
Rob
Ik heb je trainingen bekeken en ik vermoed dat je omslagpunt wat te laag bepaald is, want je snelheid is inderdaad beduidend te laag.Marliesjed schreef: ↑29 aug 2019, 11:07 Kan ik dat nog zo terug gaan brengen in de resterende dagen naar 7:16 en hartslag van 136?
Kun je alle trainingen eens 10 slagen hoger doen? En laat dan, als je ze allemaal een keer gedaan hebt, weten hoe het gaat.
Blijde groet,
Rob
-
Marliesjed
Ik zie trouwens dat ik in de war ben.
Ik wil de marathon lopen in 5:17, dus mijn tempo zou 7:31(en niet 7:16 zoals ik hiervoor zei) moeten worden bij een hartslag van 136?
Maakt dat nog iets uit voor je commentaar hierboven?
Nog steeds die 10 slagen er bij optellen? Of moet ik het schema gewoon aanhouden zoals het nu is?
Er staat trouwens in het schema geen hartslag op marathon dag. Moet ik dan de kolom in het boek aanhouden?
Bij snelste 10km van 60 min, dus hartslag 136? En dan zou ik op het tempo van 7:31 uit kunnen komen?
Sorry voor al mijn vragen....
Alvast enorm bedankt
Groeten Marlies
Ik wil de marathon lopen in 5:17, dus mijn tempo zou 7:31(en niet 7:16 zoals ik hiervoor zei) moeten worden bij een hartslag van 136?
Maakt dat nog iets uit voor je commentaar hierboven?
Nog steeds die 10 slagen er bij optellen? Of moet ik het schema gewoon aanhouden zoals het nu is?
Er staat trouwens in het schema geen hartslag op marathon dag. Moet ik dan de kolom in het boek aanhouden?
Bij snelste 10km van 60 min, dus hartslag 136? En dan zou ik op het tempo van 7:31 uit kunnen komen?
Sorry voor al mijn vragen....
Alvast enorm bedankt
Groeten Marlies
Hoi Marlies,
Mocht er nog iets niet duidelijk zijn hoor ik het graag!
Blijde groet,
Rob
Nee, ik zie dat ik van de 5h17 ben uitgegaan en niet van de 7:16, dus het is per ongeluk goed gegaan
Je hartslag op marathondag wordt je nog uitgelegd in de mails die je krijgt, maar het komt erop neer dat je begint in de laagste zone uit je trainingen (marathonhartslag laag) en dat je hartslag langzaam op mag lopen tot in de middelste zone uit je trainingen (marathonhartslag hoog). In het laatste gedeelte van de marathon mag je je hartslag loslaten en op gevoel de marathon uitlopen.Marliesjed schreef: ↑02 sep 2019, 11:49 Er staat trouwens in het schema geen hartslag op marathon dag. Moet ik dan de kolom in het boek aanhouden?
Bij een training op lage marathonhartslag zou je ongeveer 7:31 uit moeten komen, en je zit daar altijd onder vandaar mijn advies je trainingen hoger in hartslag te lopen.Marliesjed schreef: ↑02 sep 2019, 11:49 Bij snelste 10km van 60 min, dus hartslag 136? En dan zou ik op het tempo van 7:31 uit kunnen komen?
Geen probleem
Mocht er nog iets niet duidelijk zijn hoor ik het graag!
Blijde groet,
Rob
-
Marliesjed
Hoi Rob,
Dank je wel.
Ik ga er 10 slagen bij op tellen. Moet ik dan verder nog iets aanpassen in mijn schema? Snelste 10km aanpassen of omslagpunt 10 slagen er bij of er af?
Of gewoon zelf die 10 slagen er bij op tellen?
Ik heb vanmorgen 12 gerend met die 10 slagen erbij.
Ging goed, alleen ben mega verkouden geweest vorige week dus was erg aan het hoesten en proesten.
groetjes Marlies
Dank je wel.
Ik ga er 10 slagen bij op tellen. Moet ik dan verder nog iets aanpassen in mijn schema? Snelste 10km aanpassen of omslagpunt 10 slagen er bij of er af?
Of gewoon zelf die 10 slagen er bij op tellen?
Ik heb vanmorgen 12 gerend met die 10 slagen erbij.
Ging goed, alleen ben mega verkouden geweest vorige week dus was erg aan het hoesten en proesten.
groetjes Marlies
Dat is het simpelste
Laat je weten hoe het gaat?
Blijde groet,
Rob
-
Marliesjed
Ik heb nu 3 trainingen gedaan met 10 slagen erbij.
Voor mijn gevoel de 1e 2 wel weer even pittig, maar dat kan ook komen omdat ik laatste tijd natuurlijk stukken langzamer ren en omdat ik nog steeds niet helemaal fit ben.
Ik hoor graag of ik nu wel op de goede weg ben met die 10 slagen er bij.
Ik hoor graag weer van jou.
Groeten Marlies
Voor mijn gevoel de 1e 2 wel weer even pittig, maar dat kan ook komen omdat ik laatste tijd natuurlijk stukken langzamer ren en omdat ik nog steeds niet helemaal fit ben.
Ik hoor graag of ik nu wel op de goede weg ben met die 10 slagen er bij.
Ik hoor graag weer van jou.
Groeten Marlies
Hoi Marlies,
Het ziet er prima uit nu!
Blijde groet,
Rob
Het ziet er prima uit nu!
Blijde groet,
Rob
Hallo,
Ik ben best ver met mijn schema en dus dicht bij de marathon. Mijn trainingen voelen wisselend aan, veel wind, warmte en onregelmatige diensten.
Nu bekruipt mij het gevoel dat ik niet goed getraind heb/op weg ben.
Kunnen jullie mijn schema bekijken en mij vertellen wat jullie zien?
Gaat het goed of train ik te langzaam/hard. Ik ben het even kwijt.
In augustus contact gehad met Koen, op basis van vorige marathons is mijn marathonhartslag op 162 bepaalt.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Hendrika
Ik ben best ver met mijn schema en dus dicht bij de marathon. Mijn trainingen voelen wisselend aan, veel wind, warmte en onregelmatige diensten.
Nu bekruipt mij het gevoel dat ik niet goed getraind heb/op weg ben.
Kunnen jullie mijn schema bekijken en mij vertellen wat jullie zien?
Gaat het goed of train ik te langzaam/hard. Ik ben het even kwijt.
In augustus contact gehad met Koen, op basis van vorige marathons is mijn marathonhartslag op 162 bepaalt.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Hendrika
Hoi Hendrika,
Als ik kijk naar je tempo tijdens de trainingen dan ziet alles er prima uit.
Als ik kijk naar de hartslagen dan zou ik verwachten dat je, op basis van je contact met Koen, ook meer op deze hartslag zou trainen.
Wat waren je eindtijden tijdens deze vorige marathons?
Blijde groet,
Rob
Als ik kijk naar je tempo tijdens de trainingen dan ziet alles er prima uit.
Als ik kijk naar de hartslagen dan zou ik verwachten dat je, op basis van je contact met Koen, ook meer op deze hartslag zou trainen.
Wat waren je eindtijden tijdens deze vorige marathons?
Blijde groet,
Rob
-
Marliesjed
Hoi Rob,
Ik heb het gevoel dat mijn tempo's lager worden bij een hogere hartslag.... Nog maar 25 dagen tot NY en wordt nu wel spannend.
Kan je nog even naar mijn trainingen kijken?
Ik vind bijvoorbeeld dat er veel verschil zit tussen 25 september en 9 oktober. of tussen 2 en 9 oktober.....
Ik heb steeds zoals je eerder zei 10 slagen erbij gerend.
Ik heb mail gehad welke hartslag ik moet aanhouden voor de marathon. Ik neem aan dat ik daar dan ook 10 slagen bij moet tellen?
Dus marathon hartslag tussen de 142-150?
Ik hoor het graag.
Groeten Marlies
Ik heb het gevoel dat mijn tempo's lager worden bij een hogere hartslag.... Nog maar 25 dagen tot NY en wordt nu wel spannend.
Kan je nog even naar mijn trainingen kijken?
Ik vind bijvoorbeeld dat er veel verschil zit tussen 25 september en 9 oktober. of tussen 2 en 9 oktober.....
Ik heb steeds zoals je eerder zei 10 slagen erbij gerend.
Ik heb mail gehad welke hartslag ik moet aanhouden voor de marathon. Ik neem aan dat ik daar dan ook 10 slagen bij moet tellen?
Dus marathon hartslag tussen de 142-150?
Ik hoor het graag.
Groeten Marlies
Hoi Marlies,
Ik vind het verschil wel meevallen, als ik een aantal trainingen bekijk die bijvoorbeeld op gemiddeld rond hartslag 147 zijn gelopen dan is de variatie in snelheid ongeveer 15 seconden/km. Dit is vrij normaal, ik heb het zelf ook.
Je schrijft in het commentaar dat je voor je gevoel erg in moet houden maar op zich betekent dit dat je goed getraind bent en je tempo dus makkelijk vol kan houden
Blijde groet,
Rob
Ik vind het verschil wel meevallen, als ik een aantal trainingen bekijk die bijvoorbeeld op gemiddeld rond hartslag 147 zijn gelopen dan is de variatie in snelheid ongeveer 15 seconden/km. Dit is vrij normaal, ik heb het zelf ook.
Je schrijft in het commentaar dat je voor je gevoel erg in moet houden maar op zich betekent dit dat je goed getraind bent en je tempo dus makkelijk vol kan houden
Ja.
Blijde groet,
Rob
-
Marliesjed
oke, dan ga ik me niet meer druk maken en gewoon lekker genieten over 3 weken. Bedankt!