Toch een keer 30/35 oefenen?
Toch een keer 30/35 oefenen?
Ja I know het hoeft niet van jullie schema en ik vertrouw het lichamelijk ook helemaal, maar ik zou me toch zelfverzekerder voelen als ik een keer een echt lange afstand had gedaan. Mijn langste afstand ooit is nu 27 km en dan is 42 nog wel een eind weg. ALs ik dat zou doen, wanneer, en op welke hartslag zou dan het beste zijn? En welke afstand zouden jullie dan aanraden?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Toch een keer 30/35 oefenen?
We raden dan aan een halve marathon te lopen in bijvoorbeeld in een wedstrijd, en deze dan te lopen op je marathonhartslag.
Dit zal, als het goed zit, aan het einde zo aanvoelen dat je nog makkelijk een heel stuk verder kan.
En ja, dat is minder dan 27
Blijde groet,
Rob
Dit zal, als het goed zit, aan het einde zo aanvoelen dat je nog makkelijk een heel stuk verder kan.
En ja, dat is minder dan 27
Blijde groet,
Rob
Thank voor je antwoord! Het lijkt me dan toch nog een eind weg maar ok doe ik nog wel een half marathonnetje vooraf. Vraagjes dan nog:
Hoe ver voor de marathon is verstandig? Eind september?
En van de zones is mijn programma, welke is eigenlijk mijn marathonhartslag? Dat staat er niet expliciet bij. Is dat de hogere of lagere zoner waarin ik train?
Hoe ver voor de marathon is verstandig? Eind september?
En van de zones is mijn programma, welke is eigenlijk mijn marathonhartslag? Dat staat er niet expliciet bij. Is dat de hogere of lagere zoner waarin ik train?
- RunningRob - Sportrusten
Dat is goed, 4 tot 8 weken voor de marathon lijkt me prima.
De laagste zone in je training is je lage marathonhartslag, hiermee start je, tegen het einde van de halve mag je lopen op je hoge marathonhartslag.
Blijde groet,
Rob