Halve Marathon naar Hele Marathon

Plaats reactie
Mees

Halve Marathon naar Hele Marathon

Bericht door Mees »

Hi, ik heb begin van dit jaar voor het eerst met deze methode een halve marathon gelopen en ben nu aan het kijken om volgend jaar dezelfde halve marathon te lopen in Feb in Hong Kong en dan vervolgens in April de Rotterdamse Marathon (mijn 1e hele) te lopen.
Paar dingen waar ik me zorgen om maar zijn:
  • Moet ik beginnen met de halve schema en dan overgaan op de hele schema of meteen beginnen met de hele?
  • Ga ik de tijdslimiet van 5:30 van de Rotterdamse Marathon halen? Mijn beste halve tijd is 2:23. HK Marathon parcour is wel een stuk steiler dan in NL
  • Wanneer moet ik beginnen met de schema?
Ik heb me inmiddels aangemeld voor het 30dg programma om eerst wat kilootjes kwijt te raken en sneller te worden :)
RunningRob - Sportrusten

Re: Halve Marathon naar Hele Marathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Mees,
Mees schreef: 29 aug 2019, 23:07 Moet ik beginnen met de halve schema en dan overgaan op de hele schema of meteen beginnen met de hele?
Mees schreef: 29 aug 2019, 23:07 Wanneer moet ik beginnen met de schema?
Je kunt 100 dagen voor de hele beginnen aan het schema van de hele marathon. Hiervoor kun je schema voor de halve doen, het einde van het schema van de halve sluit precies aan bij het begin van de hele. Je mag ook het laatste gedeelte van de halve herhalen, als je geen zin hebt het hele schema opnieuw te doen.
Mees schreef: 29 aug 2019, 23:07 Ga ik de tijdslimiet van 5:30 van de Rotterdamse Marathon halen? Mijn beste halve tijd is 2:23. HK Marathon parcour is wel een stuk steiler dan in NL
Met een tijd op de halve van 2:23 schatten we je marathontijd in op 5h17, dus het is zeker haalbaar.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie