marathonhartslag
marathonhartslag
Hoi Rob, nu 3 weken aan het trainen voor marathon Amsterdam. Omslagpunt is 158, marathonhartslag 129. Echter op deze hartslag loop ik meer dan 9.00 per km. Voor mijn gevoel erg langzaam nog steeds en het loopt ook niet erg lekker. Bij hartslag 140 loop ik 8.00 per km. Dit loopt voor mij veel prettiger. Wat is wijsheid ? Gewoon nog maar even het schema aanhouden en kijken of er verbetering in zit ? Vriendelijke groet, Tom.
- RunningRob - Sportrusten
Re: marathonhartslag
Hoi Tom,
Bij een 10k tijd van 60 min verwachten dat je de marathon loopt in ongeveer 5h17, dat komt overeen met een tempo van 7:31 min/km. Je loopt meer dan 9:16 min/km dus dat betekent inderdaad dat je véél te langzaam traint! Ik vermoed dat je omslagpunt toch wat hoger is dan 158.
Hoe is deze bepaald?
Ik heb je trainingen eens bekeken en zie dat je, met de hartslagen waarop je nu getraind hebt nog niet bij deze 7:31 bent gekomen. Dus ik zou eens 15 slagen bij de trainingen optellen en daar op gaan trainen. Je zones worden dus
137 - 145
142 - 150
en
146 - 154
Kun je dit eens proberen?
Succes,
Rob
Bij een 10k tijd van 60 min verwachten dat je de marathon loopt in ongeveer 5h17, dat komt overeen met een tempo van 7:31 min/km. Je loopt meer dan 9:16 min/km dus dat betekent inderdaad dat je véél te langzaam traint! Ik vermoed dat je omslagpunt toch wat hoger is dan 158.
Hoe is deze bepaald?
Ik heb je trainingen eens bekeken en zie dat je, met de hartslagen waarop je nu getraind hebt nog niet bij deze 7:31 bent gekomen. Dus ik zou eens 15 slagen bij de trainingen optellen en daar op gaan trainen. Je zones worden dus
137 - 145
142 - 150
en
146 - 154
Kun je dit eens proberen?
Succes,
Rob
Hoi Rob, deze is bepaald bij Peter van Buytene, met een fietstest. Hieruit kwam een max hartslag van 173 en een omslagpunt van 148. Ik ga eens aan de slag met de nieuwe zones., ik laat het weten !!
Gr, Tom.
Gr, Tom.
P.s. kunnen jullie mijn schema aanpassen ?
Dan kun je zelf doen, verhoog je omslagpunt dan worden je trainingshartslagen ook aangepast.
Blijde groet,
Rob
Blijde groet,
Rob
Laatste vraag, moet ik dan 15 slagen bij mijn omslagpunt optellen? Vriendelijke groet Tom .
Yep,
Blijde groet,
Rob
Blijde groet,
Rob