Hartslag in schema

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
margreet.asma84690400

Hartslag in schema

Bericht door margreet.asma84690400 »

In mijn schema staat bij iedere training de hartslag genoemd waar ik in moet trainen bv. 152. Is dat een exacte hartslag, of het maximum dat ik mag halen of is het een gemiddelde ? Wat is het voordeel van het benoemen van een hartslag ten opzichte van een zone waarin je traint? Het zou eenvoudiger zijn door bij het vogeltjes kijken in D1 te lopen, bij de korte afstand in D3 en bij de middellange afstand in D2 (ik volg een 10 km schema met 3 trainingen per week. Dus eigenlijk vraag ik me af of het lopen in een bepaalde hartslagzone even effectief is als het lopen bij de genoemde hartslag in je schema.
RunningRob - Sportrusten

Re: Hartslag in schema

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

De genoemde hartslag is een gemiddelde, in de praktijk zul je rond deze waarde lopen. In het begin van de training loop je (na het inlopen) naar de gewenste hartslag toe en dit houd je vol tot het einde van de gewenste afstand. Het voordeel van een getal is dat hier geen discussie over mogelijk is. Er doen verschillende interpretaties de ronde over hoe je de hartslagzones berekent en als je gewoon een getal noemt is het voor iedereen duidelijk.

Succes,

Rob
Plaats reactie