hartslag laag
-
Harm Siebrand
hartslag laag
afgelopen week was kreeg ik een tel van de huisarts met de mededeling dat ik een oproep krijg voor de cardioloog. Dit naar aanleiding van een hartfilmpje die afgelopen maandag was gemaakt en waaruit bleek dat mijn hartslag aan de lage kant was. De huisarts vertelde mij ook dat ik voorlopig rustig aan moet doen met hardlopen of niet moet gaan hardlopen. Volgende week heb ik een inspanningstest. Ik heb nergens last van. Mijn hartslag is in rust laag. Ik ben 65 jaar. Ik kan toch wel gewoon gaan hardlopen....? Ik wil naar Berlijn in september... vr. groet. Harry Brouwer
- RunningRob - Sportrusten
Re: hartslag laag
Beste Harry,
Je rusthartslag gaat omlaag als je veel sport. Als dit de oorzaak is voor jouw lage rusthartslag is er niets aan de hand en kun je rustig gaan sporten.
Echter een klein percentage van de bevolking heeft van nature een (te) lage hartslag. Als deze rusthartslag erg laag is kan er sprake zijn van een al dan niet gevaarlijke afwijking.
Blijkbaar vind je huisarts dat bij jou de hartslag ongewoon laag is, en heeft je daarom doorgestuurd naar de cardioloog.
Ik zou daarom toch even rustig aan doen. Je schrijft dat je huisarts zegt dat je wel rustig mag hardlopen? Dan doe je dat toch?
Groet,
Rob
Je rusthartslag gaat omlaag als je veel sport. Als dit de oorzaak is voor jouw lage rusthartslag is er niets aan de hand en kun je rustig gaan sporten.
Echter een klein percentage van de bevolking heeft van nature een (te) lage hartslag. Als deze rusthartslag erg laag is kan er sprake zijn van een al dan niet gevaarlijke afwijking.
Blijkbaar vind je huisarts dat bij jou de hartslag ongewoon laag is, en heeft je daarom doorgestuurd naar de cardioloog.
Ik zou daarom toch even rustig aan doen. Je schrijft dat je huisarts zegt dat je wel rustig mag hardlopen? Dan doe je dat toch?
Groet,
Rob