Hartslag trainingen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
SSaskia

Hartslag trainingen

Bericht door SSaskia »

Is de opgegeven hartslag het gemiddelde van een totale training of is het de bedoeling dat je vanaf het begin rond deze hartslag loopt?
Normaalgesproken is mijn hs de eerste twee km iets later en loopt dan op
RunningRob - Sportrusten

Re: Hartslag trainingen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Saskia,

Het is de bedoeling dat je rond deze hartslag loopt. Dus loop even warm, en als je warmgelopen bent start je de meting en laat je de hartslag rustig oplopen tot de gevraagde waarde en deze houd je dan vast tot het einde van de training. :)
Het geeft dus niet dat je gemiddeld wat lager uitkomt, omdat je aan het begin wat te laag in hartslag liep.

Blijde groet,
Rob
mevrouwdewit

Bericht door mevrouwdewit »

Hej,
Heb ongeveer dezelfde vraag. Vandaag stond er 7 km op het programma in halve marathonhartslag hoog, en het duurde wel 3km voordat ik in de goede zone zat. Moest echt keihard rennen om in de buurt te komen. Normaal?
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Ik heb even je tijden bekeken. Als je 49 minuten doet over de 10km, dan verwachten we dat je 1h57 over de halve doet, oftewel 5:31min/km.

Beide trainingen heb je gemiddeld precies dit gelopen, dus wat dat betreft ben je goed bezig. Ik zie dat het de tweede training al beter ging (aan het commentaar te zien). DUs ga even zo door, het lijkt dus prima in orde te zijn, misschien is het nog even wennen op dit tempo te lopen.

Overigens hoef je niet gelijk te printen, laat je hartslag geleidelijk oplopen, maar loop ook even goed in voordat je aan de eigenlijk kerntraining begint.

Blijde groet,
Rob
mevrouwdewit

Bericht door mevrouwdewit »

Bedankt Rob!
Plaats reactie