Wanneer starten met oog op vakantie

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
EstherPredt

Wanneer starten met oog op vakantie

Bericht door EstherPredt »

Hallo, ik heb een vraag.., ik ga het 100dg programma volgen voor de halve marathon op Terschelling. Nu wil het feit dat de startdatum van het programma ligt op onze eerste reisdag van de vakantie (28/7). Is het verstandig om bijvoorbeeld komende week al te beginnen met het programma en dan de weken vakantie een beetje rustig door te hobbelen om het daarna weer bij wk 3 op te pakken?
Groeten, Esther
RunningRob - Sportrusten

Re: Wanneer starten met oog op vakantie

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Ester,

Vind ik een prima plan, kun je alvast een beetje wennen aan het schema. En na je vakantie kun je dan inderdaad bij week 3 echt aan de gang gaan.

Blijde groet,
Rob
EstherPredt

Bericht door EstherPredt »

Hoi Rob,

Inmiddels ben ik begonnen met het schema echter heb ik de startdatum niet aangepast.... Nu gaf Mark al aan dat ik dus mijn trainingen niet kan invoeren. Is het handiger om dan toch de datum aan te passen? Mis ik nu ook nog mailtjes/aanvullende info per mail nu ik 'te vroeg' gestart ben? Als ik de datum nu aanpas komen de data straks niet meer overeen... Wat is wijsheid...
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Ester,

Ik zag de discussie. Ik denk dat je bedoeling is dat je nu traint, dan een paar weken niet (of weinig) en dan het schema op de juiste dag weer wilt oppakken. Dus de eerste weken heb je eigenlijk naar voren geschoven en na je vakantie klopt dan de datum weer. Dan doe je het wel goed zoals je het nu invult.

In principe kun je een training doen en dan bij het invullen de datum aanpassen naar de datum waarop je de training werkelijk hebt gelopen. Het kan echter zijn dat de software hier niet goed mee omgaat als deze dagen buiten de 100 dagen periode vallen. Dit zal ik nog even testen.
Mocht je merken dat dit fout gaat zou ik de datum (vooralsnog) niet aanpassen en alleen de resultaten invullen.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie