gel

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
marcsaanen

gel

Bericht door marcsaanen »

Ik las vandaag het stukje over het nuttigen van gel tijdens de marathon. Dit moet volgens het schema vrij regelmatig gebeuren. Tijdens de marathon van Eindhoven krijg je een sportdrank en wel op de 30 km. Is dat niet voldoende ? Zo niet : hoe nemen jullie die dingen mee ? Heeft nog iemand gebruikerservaring welke je het best kunt nemen ?
RunningRob - Sportrusten

Re: gel

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

1 maal een sportdrank lijkt me erg weinig. Tijdens de Marathon Rotterdam vind je op elk 5 km-punt een verzorgingspost.
Elke verzorgingspost langs het parcours is voorzien van water en AA Drink Iso-Lemon. Na de finish wordt tevens thee aangeboden. Om maag- en darmklachten te voorkomen wordt er op de verzorgingsposten onderweg geen fruit aangereikt. Na de finish worden er bananen uitgedeeld.
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met gels onderweg, behalve dat ik het een keer geprobeerd heb tijdens een halve marathon en die nam ik gewoon in de hand mee. Ben wel benieuw naar ervaringen van anderen. Ik heb gekeken naar kleine rugtasjes maar dat lijkt me onhandig pakken tijdens het hardlopen, zijn er mensen die een band gebruiken als bijvoorbeeld een SPIbelt?
LindaVee

Bericht door LindaVee »

Ik gebruik een Flipbelt. Heeft vier sleufjes waar je je spullen inschuift en een elastiekje voor een sleutel, zelfs mijn smartphone en papieren zakdoekjes gaan erin. Blijft prima zitten, ook als ik 15km loop en mijn drinkbelt er nog overheen heb. Pas er wel een voordat je hem koopt, hij moet wat strak zitten. Ik gebruik geen gel, daarvoor zijn mijn afstanden te kort. Ik heb wel altijd Dextro Energy snoepjes bij me in een ziplock zakje (zit ook weer in mijn Flipbelt).
victor2

Bericht door victor2 »

Een flipbelt met gelletjes of honing is superhandig.
het gevaar van de aangeboden sportdrankjes is dat je maag het niet gewend is.
Drink dit alleen als je echt zeker weet dat je er tegen kan.
oefen ook eens tijdens training met je gekozen sportdrank/gel
als je gelletje neemt moet je ook wat water drinken.
wandel drie stappen om een bekertje water te drinken dat scheelt een boel lucht die anders ook naar binnen gaat.

victor
www.hardlopenleeuwarden.nl
Sportrusten in Friesland
Leeuwarden
JacquelineDirks

Bericht door JacquelineDirks »

heb nu 2 soorten gel geprobeerd, de smaak is zoet maar dat mond gevoel is bij sommige echt verschrikkelijk, dus mijn advies oefen van te voren, in eindhoven staat iedere 5 km water en om de 7,5 km iso tone aa drank en idd bij 30 km een gel, succes en tot in eindhoven (al gaat dat in mijn dromen constant mis)
Plaats reactie