Marathon zone
Marathon zone
Goedendag,
Ik begin 13jul met mijn training voor Amsterdam.
Nu bekijk ik mijn schema en zie de verschillende trainingszones.
Op de Marathon dag zelf zie ik nog geen zone in mijn schema, deze wordt pas berekend nadat ik alle trainingen heb gedaan?
Bas van Keulen
Ik begin 13jul met mijn training voor Amsterdam.
Nu bekijk ik mijn schema en zie de verschillende trainingszones.
Op de Marathon dag zelf zie ik nog geen zone in mijn schema, deze wordt pas berekend nadat ik alle trainingen heb gedaan?
Bas van Keulen
- RunningRob - Sportrusten
Re: Marathon zone
Hoi Bas,
Je traint op marathonhartslag "laag" en "hoog". Dit omdat je hartslag langzaam zal oplopen gedurende de marathon. Zo wen je aan beide.
Je start de marathon dus in "laag", en deze laat je dan langzaam oplopen tot "hoog" zo rond km 30. Daarna mag je de hartslagen loslaten.
Er volgt vanzelf meer info hierover in de begeleidende mails die je krijgt.
Met vriendelijke groet,
Rob
Je traint op marathonhartslag "laag" en "hoog". Dit omdat je hartslag langzaam zal oplopen gedurende de marathon. Zo wen je aan beide.
Je start de marathon dus in "laag", en deze laat je dan langzaam oplopen tot "hoog" zo rond km 30. Daarna mag je de hartslagen loslaten.
Er volgt vanzelf meer info hierover in de begeleidende mails die je krijgt.
Met vriendelijke groet,
Rob
Dank je Rob!
Ik zie ook dat ik 1 keer in de week intensief moet trainen, dit is nog boven de hoge marathon zone?
Ik zie ook dat ik 1 keer in de week intensief moet trainen, dit is nog boven de hoge marathon zone?
- RunningRob - Sportrusten
Ja dat klopt. Zo bouw je wat reserve op voor het laatste stuk van de marathon.
De voluit training (1x per 3 weken) doe je zo snel mogelijk. Hiermee vergroot je je basissnelheid.
Blijde groet,
Rob
De voluit training (1x per 3 weken) doe je zo snel mogelijk. Hiermee vergroot je je basissnelheid.
Blijde groet,
Rob
Ok, er is dus niet 1 bepaalde marahon hartslag. maar je begint in de lage zone, schiet dan later door naar de hoge zone en als het goed is kun je dan uiteindelijk na ongeveer 30K dit loslaten en dan nog wat over hebben?
Klinkt erg mooi allemaal.
Klinkt erg mooi allemaal.
Na de 30 KM loop je gewoon achter mij aan