Dag Rob
Nu ik heb de marathon ook volbracht. Mijn marathonhartslag laag en hoog was steeds hoger dan tijdens al mijn trainingen. Ik probeerde wel om deze lager te krijgen, maar lukt niet goed. Tot ca 26 km ging het goed en liep ik lekker. Vanaf dat moment stond ik steeds stil bij de waterposten om te drinken. De laatste 7 km waren eigenlijk heel zwaar. Wandelen, weer hardlopen, wandelen , weer hardlopen. Bij De laatste 4 km kwam de bezemwagen al in zicht. Twee mensen vd EHBO fietsten toen naast mij en die motiveerden mij om door te gaan. De laatste km heeft een politieagent me heel erg gestimuleerd om door te lopen. Uiteindelijk is het gelukt, 5.03.21. Toen ik over de streep was was ik dol gelukkig, ik was er en ik had het volbracht. Had gehoopt op 4.45.
Tijdens mijn trainingen kwam ik nooit op de drie hartslagen, eerst moest ik , op advies van jou, dan maar 7 lager doen en uiteindelijk 10 lager dan de voorgeschreven hardslagen. Ook dat lukte maar zelden. Ik heb het wel steeds geprobeerd, maar als ik bij de gewenste hartslag wilde komen, hijgde ik steeds als iemand die enorm aan het sprinten was. Dus wat er niet goed ging, weet ik niet.
Ik vond het wel heel erg leuk om zo te trainen voor een hele. Als ik nog eens een wil lopen, weet ik niet hoe ik het dan anders aan moet pakken.
Ik heb voor dit jaar nog een paar halven in het vooruitzicht. Als ik die zou gaan doen volgens jullie schema, ben ik bang dat ik dan ene nog hogere hardslag zal moeten halen, omdat de afstand veel korter is, als je een advies hebt, hoor ik het graag.
Voor een ieder die het wil horen-lezen, als je tijdens de trainingen op je gewenste hartslag kan komen, adviseer ik zeker het schema.
Marathon Amersfoort
- RunningRob - Sportrusten
Re: Marathon Amersfoort
Hoi Henny,
Allereerst gefeliciteerd met je prestatie! Toch maar mooi volbracht. Super!
Voor de halve zou ik adviseren eens op tempo te trainen in plaats van hartslag. Doe dit gewoon een aantal weken en als je voelt dat dit fijner is, gewoon blijven doen.
Je kunt de hartslagen achteraf analyseren en dit geeft je dan ook meer inzicht in hoe je trainingen verlopen en of je goed hersteld. Je halve marathontempo kun je hier bepalen:
https://www.sportrusten.nl/welke-tijd-l ... -marathon/
Succes!
Blijde groet,
Rob
Allereerst gefeliciteerd met je prestatie! Toch maar mooi volbracht. Super!
Voor de halve zou ik adviseren eens op tempo te trainen in plaats van hartslag. Doe dit gewoon een aantal weken en als je voelt dat dit fijner is, gewoon blijven doen.
Je kunt de hartslagen achteraf analyseren en dit geeft je dan ook meer inzicht in hoe je trainingen verlopen en of je goed hersteld. Je halve marathontempo kun je hier bepalen:
https://www.sportrusten.nl/welke-tijd-l ... -marathon/
Succes!
Blijde groet,
Rob