Nog een week en dan is het zover, Amersfoort de hele

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
HennyHazenberg

Nog een week en dan is het zover, Amersfoort de hele

Bericht door HennyHazenberg »

Dag Rob
Nog een dikke week en dan mag ik de hele in Amersfoort lopen.
Ik moet nu volgens schema nog 1 maal vogeltjes kijken en dan 2 maal 12 minuten. Drie vragen:

Die 12 minuten is, neem ik aan op marathonhartslag laag

Nu heb ik vorige week 1 maal niet de 14 km laag kunnen lopen ivm korte vakantie.
Ik wilde nu zondag a.s. nog die 14 inhalen,op laag, is dat verstandig of is het beter om rust te nemen.

Oorspronkelijk was de bedoeling dat ik bij aanvang van week 1 138 laag en 143 hoog zou lopen. Uiteindelijk moest ik 10 lager gaan lopen, 128 en 133. Omdat die hogere hartslagen niet lukten. Zelfs die 10 lagere lukken niet altijd. Wat adviseer je me nu om te lopen voor de eerste 35 km en vervolgens de overige 7 km?

Bedankt alvast voor je reactie.
RunningRob - Sportrusten

Re: Nog een week en dan is het zover, Amersfoort de hele

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Henny,
HennyHazenberg schreef: 06 jun 2019, 22:08 Die 12 minuten is, neem ik aan op marathonhartslag laag
Dat klopt ;)
HennyHazenberg schreef: 06 jun 2019, 22:08 Ik wilde nu zondag a.s. nog die 14 inhalen
Als je je prima voelt, geen probleem.
HennyHazenberg schreef: 06 jun 2019, 22:08 Wat adviseer je me nu om te lopen voor de eerste 35 km en vervolgens de overige 7 km?
Start gewoon op 128, en tot km 30 mag deze oplopen tot 133, echter doe dit als het goed voelt, dus als je het gevoel (blijft) houden dat je dit tempo wel kunt aanhouden. Na km 30 ga je op je gevoel verder. Dus als je fit voelt mag je hartslag nog verder oplopen, en anders probeer je gewoon je hartslag vast te houden.

Succes!
Blijde groet,
Rob
Plaats reactie