kustmarathon

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Mulderbrenda

kustmarathon

Bericht door Mulderbrenda »

Ik heb een vraag... Ik heb me ingeschreven voor de kustmarathon 5 oktober en dit wordt mijn eerste marathon. Door nu al te starten met mijn schema hoop ik hem redelijk met gemak uit te lopen. Tijd ga ik laten varen het uitlopen is wat telt voor mij. Mocht het likken met 4,5 uur ben ik heel erg blij.
Maar het is natuurlijk veel lopen door de duinen en een stuk strand. Hoe kan ik daar ook mijn hartslag zo laag mogelijk houden? Ik weet dat dit vaak mijn valkuil is omdat ik het lastig vind om mijn hartslag weer naar beneden te krijgen.

Wie heeft er tips😊 en misschien nog leuker wie loopt hem ook dit jaar
RunningRob - Sportrusten

Re: kustmarathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Probeer je stapfrequentie hoog te houden, of je nu omhoog of omlaag gaat en of je nu door zand loopt of over de weg. Je regelt nu je hartslag door je staplengte aan te passen. Dus als je hartslag omlaag gaat maak je groter stappen en als je hartslag omhoog gaat dan doe je weer kleinere stappen.

Dus het aantal stappen per minuut houd je hoog en je regelt je snelheid en dus ook je hartslag met je staplengte.

Zo kun je heel goed je hartslag regelen. Overigens voel je dit na verloop van tijd ook zelf wel aan :)

Succes!

Rob
Merison

Re: kustmarathon

Bericht door Merison »

Hallo Brenda,
Ik heb me ook ingeschreven voor de kustmarathon. Mijn schema gaat over 20 dagen beginnen. Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken. Hoe verloopt jou training tot nu toe? Heb je de kustmarathon al eerder gelopen? Ik wel zonder schema toen 4:35 nu hoop ik binnen de 4uur.

Succes met trainen.

Gr marlon merison
Plaats reactie