Via mijn collega ben ik bij Sportrusten terechtgekomen. Zij heeft middels dit programma met succes de NY marathon gelopen afgelopen november. Dus vol goede moed begon ik aan het programma. Ik vond de trainingen goed te doen. Niet zwaar, niet te lang, en prima te combineren met werk of sociaal leven. Laatste maand bewust gekozen voor een alcoholvrije maand
En zo stond ik in het startvak, toch een beetje nerveus. 42 kilometer, een halve werkdag hardlopen, holy moly! Kan ik dat wel? Nouja toch maar proberen rustig in en uit te ademen en rusthartslag verlagen (lukte natuurlijk niet
En zo hobbelde ik vrolijk door, pakte elke 2-3 kilometer een bekertje water (ook al had ik geen dorst) maar ik denk dat ik hierdoor geen kramp heb gekregen, zoals ik veel onderweg heb gezien. Op kilometer 10, 20, 30 en 36 (ik kon elke keer nog wat versnellen dus dacht: toch nog maar wat energie erbij, want ontbijten lukte niet echt 's morgens haha) een gelletje genomen.
Vanaf minuut één heb ik zo volop genoten! Mijn vriend en ouders stonden vol trots 5x langs de route, en ze zeiden dat ik elke keer van oor tot oor straalde en het er soepeltjes uitzag. Ik heb het geen moment zwaar gehad, geen moment hoeven wandelen, en naarmate het parcours rustiger was werd mijn tempo sneller en sneller. Het klinkt wat raar misschien: maar ik had niet verwacht dat het zo snel en zo makkelijk zou gaan.
Uiteindelijk heb ik in een tijd van 4 uur en 38 seconden (te veel
P.s. die hartslag zat vanaf kilometer 25-30 rond de 163, en bleef daar constant rond hangen, maar daar voelde ik me prima bij
P.s.s. Je kunt altijd verder dan je denkt