Vetverbranding

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
19SY69

Vetverbranding

Bericht door 19SY69 »

Hoi,
Ik heb vanochtend nuchter hardgelopen en dat ging prima. Onder het hardlopen kun je zo lekker nadenken en ik vroeg me af hoe je weet wanneer je in je vetverbranding zit. De een loopt natuurlijk meer dan de ander. Is dat te bepalen na een aantal minuten hardlopen?
Daarnaast vroeg ik me af of het geen probleem is als je meer dan een keer nuchter hardloopt. Ik loop namelijk graag in de ochtenden.
Groet,
Suzan
Janneke - Sportrusten

Re: Vetverbranding

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Suzan,

Het is niet zo dat je alléén maar vetten of alléén maar suikers verbrandt, het is altijd een beetje van beiden en wij streven er natuurlijk naar om zoveel mogelijk vetten te verbranden. Als je nuchter gaat lopen, stimuleer je de vetverbranding. Of je kunt bepalen of je na een bepaald aantal minuten in je vetverbranding zit... geen idee! Ik ga het navragen!
Je kunt gerust meerdere keren per week nuchter sporten.

groetjes Janneke
Koen - Sportrusten

Re: Vetverbranding

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Suzan,

Met een hartslagmeter kun je testen of je efficiënter in je vetverbranding loopt. Als je harder loopt in je lage zones weet je dat je efficiënter in je vetverbranding loopt.

Je kunt niet tijdens het lopen toetsen of je na een X aantal minuten meer of minder vet gaat verbranden.

Na afloop merk je vaak wel of je meer behoefte hebt aan zoet of aan vet eten. Ook dat is een teken. Heb je vooral behoefte aan vet eten na het sporten, dan heb je in je vetverbranding gezeten.

Geluk,

Koen
Plaats reactie