2x hardlopen, 2x alternatief als marathontraining
2x hardlopen, 2x alternatief als marathontraining
Hallo allen,
Ik ben aan het trainen voor de marathon van New York komend najaar. Het wordt mijn eerste. Wel heb ik onlangs een halve gelopen (superleuk!).
Een kennis vertelde me dat zij als marathontraining slechts 2x per week hardliep en 2x pw in de sportschool haar kracht trainde. Dit is haar goed bevallen. Dit lijkt mij ivm mijn blessure-angst ook wel wat. Zijn er hier mensen met ervaring met iets dergelijks als voorbereiding op een marathon?
Grt
Ik ben aan het trainen voor de marathon van New York komend najaar. Het wordt mijn eerste. Wel heb ik onlangs een halve gelopen (superleuk!).
Een kennis vertelde me dat zij als marathontraining slechts 2x per week hardliep en 2x pw in de sportschool haar kracht trainde. Dit is haar goed bevallen. Dit lijkt mij ivm mijn blessure-angst ook wel wat. Zijn er hier mensen met ervaring met iets dergelijks als voorbereiding op een marathon?
Grt
- RunningRob - Sportrusten
Re: 2x hardlopen, 2x alternatief als marathontraining
Hoi Femke,
Krachtraining is niet echt een cardiosport, je kunt het wel naast het
hardlopen doen. Als iemand een tweede sport doet naast het hardlopen, dan kun je de training "vogels kijken" inruilen voor deze tweede sport. Maar dan wel een cardiosport.
Wat voor hardloopschema gebruikte je vriendin?
Blijde groet,
Rob
Krachtraining is niet echt een cardiosport, je kunt het wel naast het
hardlopen doen. Als iemand een tweede sport doet naast het hardlopen, dan kun je de training "vogels kijken" inruilen voor deze tweede sport. Maar dan wel een cardiosport.
Wat voor hardloopschema gebruikte je vriendin?
Blijde groet,
Rob
Geen idee welk schema zij had en of ze er wel een had. 
Maar mij lijkt zoiets wel wat. 2x lang hardlopen, 1x core trainen en 1x zo'n crosstrainer voor de cardio 
-
Koen - Sportrusten
New York, wauw, dat is een schitterend vooruitzicht. Met 2 x hardlopen op marathontempo en 2 x sportschool kun je de marathon prima uitlopen. De meeste mensen hier lopen vermoedelijk 4 x per week hard. Voor een ideale opbouw zeggen wij: loop 4 x per week. Als je een snelle tijd wilt lopen in New York, is het slim om minimaal 3 x hard te lopen. Maar als jij die schitterende marathon uit wilt lopen met een glimlach (zonder toptijd), dan is 2 x hardlopen en 2 x sportschool een prima alternatief. Geniet er van!
Dank! Fijn dat het geen idiote gedachte lijkt