Anderen ervaring met 5kg programma & borstvoeding?

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Siska Groen

Anderen ervaring met 5kg programma & borstvoeding?

Bericht door Siska Groen »

Goedemorgen,

Zijn er meer dames die dit programma volgen en borstvoeding geven? Ik vind het prima te doen, eet drie voedzame maaltijden met weinig tot geen koolhydraten, maar heb het gevoel dat ik wel wat minder melk produceer. Ik weet dat je bij borstvoeding wat extra calorieën nodig hebt, maar die wil ik niet uit tussendoortjes halen en na mijn maaltijden zit ik echt vol, dus daar kan niks meer bij.
Misschien toch iets meer koolhydraten, maar liever niet eigenlijk.. dit gaat net zo goed.
Benieuwd of er meer vrouwen zijn die dit combineren en hoe het jullie bevalt/ hoe jullie de maaltijden invullen.

Ook als je geen borstvoeding geeft, is meedenken uiteraard welkom
😉👍🏼

Groet,
Sis
Laatst gewijzigd door Siska Groen op 05 mei 2019, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjolente

Re: Anderen ervaring 5kg programma & borstvoeding?

Bericht door Marjolente »

Het is best lang geleden dat ik borstvoeding gaf. Tijd vliegt. Ik heb geen ervaring met op dat moment drie keer eten op een dag.
Ik zal wat gedachtes opschrijven.
Mijn eerste gedachte toen ik jouw bericht las was : blijf echt voldoende drinken. Ook tussendoor. Voor mij was vocht de grootste bijdrage aan voldoende voeding én laat je kind eventueel wat vaker drinken.
Zou je eventueel vier keer per dag kunnen eten? Om zo wel meer calorieën binnen te krijgen maar geen tussendoortjes te eten?
Of standaard een nootjes moment inlassen?
Nu ik het zo opschrijf zou ik
- veel drinken
- iets vaker voeding aanbieden aan je kind
- standaard een nootjes moment inlassen voor extra calorieën.

En het allerbelangrijkste: doe waar jij je goed bij voelt en waar je kind het goed op doet.
Groetjes!
Janneke - Sportrusten

Re: Anderen ervaring met 5kg programma & borstvoeding?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Sis,

Interessante vraag inderdaad! Ik heb geen ervaring met borstvoeding omdat ik geen moeder ben.
Wat ik wel weet is dat gevarieerde voeding belangrijk is. Ook kan ik me voorstellen dat dagelijks een beetje koolhydraten vanuit bv linzen, peulvruchten of volkorenproducten/zilvervliesrijst wel fijn is om je voeding mee aan te vullen.

Groetjes Janneke
Plaats reactie