Hartslag gaat niet omhoog
-
HennyHazenberg
Hartslag gaat niet omhoog
Goedemorgen, het schema van de 100 dgn vind ik erg leuk, maar ik haal constant mijn hartslag niet. Rob heeft al aangegeven dat ik 10 hartslagen lager moet gaan zitten, en dan kan ik de hartslagen beter halen, maar zopas heb ik 10 km voluit gelopen, hartslag 125 6,40 per km terwijl het 3 weken terug nog 140 5,34 per km was. Ik heb vandaag lekker 10 km gelopen, maar erg langzaam.Voor de 10 km had ik 1 km rustig gedribbeld. Denk je dat het uiteindelijk wel goed gaat komen ik zit nu al op dag 44.
- RunningRob - Sportrusten
Re: Hartslag gaat niet omhoog
Hoi Henny,
Probeer de volgende 10k eens tijdens een wedstrijdje te lopen, er is er vast wel één in de buurt:
https://www.hardlopen.nl/evenementen
Ik zie wel dat je snelheid ten opzichte van je hartslag langzaam steeds beter wordt, dus je maakt zeker progressie!
2 tips om je hartslag omhoog te krijgen:
1) Doe tijdens het einde van het warmlopen een paar stevige versnellingen, dus even 10-15 seconden voluit, dan weer even rustig en dat 3-4 keer herhalen. Daarna wandel je even om je hartslag weer op "wandelniveau" te krijgen en dan begin je aan de kerntraining.
2) Wat ook wel wil helpen is eens de intensieve training als interval te lopen. Dus bijvoorbeeld 500 snel,250 rustig en dat een aantal keren herhalen. De snelle stukken doe je voluit, dus zo snel mogelijk. Je zult merken dat je hartslag tijdens de laatste versnelling in de buurt of boven je omslagpunt zal liggen.
Blijde groet!
Rob
Probeer de volgende 10k eens tijdens een wedstrijdje te lopen, er is er vast wel één in de buurt:
https://www.hardlopen.nl/evenementen
Ik zie wel dat je snelheid ten opzichte van je hartslag langzaam steeds beter wordt, dus je maakt zeker progressie!
2 tips om je hartslag omhoog te krijgen:
1) Doe tijdens het einde van het warmlopen een paar stevige versnellingen, dus even 10-15 seconden voluit, dan weer even rustig en dat 3-4 keer herhalen. Daarna wandel je even om je hartslag weer op "wandelniveau" te krijgen en dan begin je aan de kerntraining.
2) Wat ook wel wil helpen is eens de intensieve training als interval te lopen. Dus bijvoorbeeld 500 snel,250 rustig en dat een aantal keren herhalen. De snelle stukken doe je voluit, dus zo snel mogelijk. Je zult merken dat je hartslag tijdens de laatste versnelling in de buurt of boven je omslagpunt zal liggen.
Blijde groet!
Rob