Tja, die verrekte Marathon Rotterdam

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Wendyroobol

Tja, die verrekte Marathon Rotterdam

Bericht door Wendyroobol »

Tja, die verrekte marathon Rotterdam....
Ik heb hem gehaald èn zelfs nog 4:19 van mijn tijd van vorig jaar af kunnen halen.
Maar de beleving was ZO heel anders dan mijn 1e marathon vorig jaar.
Waar ik toen mijn doelen aan de kant heb gezet voor uitlopen en ik vol trots over de eindstreep kwam.
Maar ik dat dit jaar niet wéér wilde doen en stronteigenwijs achter de 4:30 Pacers ben blijven plakken. Resultaat: na km 1 al een torenhoge hartslag. Van 7-14 km rondom mijn omslagpunt gelopen en vanaf 14km boven mijn omslagpunt.
Al had ik overigens wèl naar mijn hartslagen geluisterd had ik een voor mijn doen zeer trage marathon gelopen. Volgens Sportrusten kan ik hem in 4:23 lopen. Eindtijd: 4:37:51.

Het ergste is nog dat ik totaal niet trots kan zijn. Ik baal. Meer dan dat ik zelf wil toegeven.
Lig al 2 nachten wakker. Zowel van spierpijn alsook van nadenken. Nog nooit zoveel over een marathon nagedacht. Wat had ik anders moeten aanpakken?? Maar ik denk dat ik een topvoorbereiding had. Maar ik kan gewoon niet tegen die enorme hitte.

Ik lees niks anders dan alleen maar baal verhalen. Zoveel mensen die hun doelen niet gehaald heben, dat ik zelfs nog blij mag zijn met mijn troostprijs.

Maar emotioneel schommel ik van de ene naar de andere kant.
Het lijkt wel een bevalling. Er komt geen einde aan. Het gevecht en de intense pijn. De naweeënen dan ook nog die stomme kraamtranen na een paar dagen.. Dit nooit meer.

Denk ik🤔
joeyvandermeijde

Re: Tja, die verrekte Marathon Rotterdam

Bericht door joeyvandermeijde »

Wendyroobol schreef: 09 apr 2019, 14:42 Tja, die verrekte marathon Rotterdam....
Ik heb hem gehaald èn zelfs nog 4:19 van mijn tijd van vorig jaar af kunnen halen.
Maar de beleving was ZO heel anders dan mijn 1e marathon vorig jaar.
Waar ik toen mijn doelen aan de kant heb gezet voor uitlopen en ik vol trots over de eindstreep kwam.
Maar ik dat dit jaar niet wéér wilde doen en stronteigenwijs achter de 4:30 Pacers ben blijven plakken. Resultaat: na km 1 al een torenhoge hartslag. Van 7-14 km rondom mijn omslagpunt gelopen en vanaf 14km boven mijn omslagpunt.
Al had ik overigens wèl naar mijn hartslagen geluisterd had ik een voor mijn doen zeer trage marathon gelopen. Volgens Sportrusten kan ik hem in 4:23 lopen. Eindtijd: 4:37:51.

Het ergste is nog dat ik totaal niet trots kan zijn. Ik baal. Meer dan dat ik zelf wil toegeven.
Lig al 2 nachten wakker. Zowel van spierpijn alsook van nadenken. Nog nooit zoveel over een marathon nagedacht. Wat had ik anders moeten aanpakken?? Maar ik denk dat ik een topvoorbereiding had. Maar ik kan gewoon niet tegen die enorme hitte.

Ik lees niks anders dan alleen maar baal verhalen. Zoveel mensen die hun doelen niet gehaald heben, dat ik zelfs nog blij mag zijn met mijn troostprijs.

Maar emotioneel schommel ik van de ene naar de andere kant.
Het lijkt wel een bevalling. Er komt geen einde aan. Het gevecht en de intense pijn. De naweeënen dan ook nog die stomme kraamtranen na een paar dagen.. Dit nooit meer.

Denk ik🤔
Toch ben ik trots op je ;)
Wendyroobol

En ik op jou Joey!! :D
Annecarlijn

Bericht door Annecarlijn »

Probeer vooral niet te balen!
Draai het om: ondanks de hitte, heb je alsnog een top prestatie en een geweldige tijd neergezet. Genoeg mensen zijn uitgestapt of zelfs onwel geworden.
Zelf heb ik nu voor de 3e keer een veel te warme marathon gelopen waarbij ik voor de start al kon fluiten naar een mooie eindtijd.
Daar ben ik klaar mee en ga me nu richting op een marathon in het najaar. Deze keer even niet 42km lang de zon op je kop ;)
Wellicht ook iets voor jou?
Nogmaals: wees trots op jezelf. Niet iederee kan 42km rennen, laat staan met deze temperatuur!
Wendyroobol

Helemaal met je eens Annecarlijn!

Ik ga volgend jaar een weekendje weg boeken want dan weet ik zeker dat ik mooi weer heb!!

Op naar 42,195 km in de regen!
Wayne

Bericht door Wayne »

Van Harte Gefeliciteerd. Top gedaan
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Wendy,

Toch gefeliciteerd met je mooie prestatie en je PR! Dat heb je toch wel voor elkaar gekregen! :)

De volgende in de late herfst?

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie