HR gem

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
martinm

HR gem

Bericht door martinm »

Hallo,
Ik zit bijna op de helft van halve marathon programma. Het valt me op bij m'n duurlopen dat ik aan het einde van de duurloop gemiddeld wel ongeveer op m'n halve marathonhartslag zit (iets hoger maar loopt lekker). Maar hij loopt nog wel behoorlijk op na 8 á 9 á 10km. Km1 = laag, km2 ca 148bpm, aan het einde van de duurloop ca 165bpm. Mijn vraag: Moet ik moet ik m'n tempo gedurende de loop verlagen zodat ik op m'n halve marathon hartslag blijf? Of kan ik er vanuit gaan dat gedurende de komende weken m'n HR minder oploopt en dus zo door kan gaan? Als die op blijft lopen ga ik geen 21km halen.. Maar ik zit ook nog niet op dag 100..
RunningRob - Sportrusten

Re: HR gem

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

martinm schreef: 10 apr 2019, 09:31 Mijn vraag: Moet ik moet ik m'n tempo gedurende de loop verlagen zodat ik op m'n halve marathon hartslag blijf?
Ja, probeer (ongeveer) op de gevraagde hartslag te lopen. Het is normaal dat je tempo dan wat daalt gedurende de training.

Je gaat dan meer op vetverbranding lopen. Dit effect zal minder worden naarmate je beter getraind raakt.
Je kunt dit trainingseffect nog versnellen door af en toe 's ochtends op een nuchtere maag te lopen.

Tijdens de halve zelf laat je je hartslag rustig oplopen. Hoe dit in zijn werk gaat wordt je via de mail nog uitgelegd.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie