Hoi,
Ik ben nu bijna halverwege het 100 dagen programma voor de halve marathon, maar deze week ging het lopen helemaal niet.
Mijn benen gaan na 10 minuten pijn doen en mijn kuiten helemaal, zo erg dat ik na 15 minuten nu een paar minuten moet wandelen.
Mijn hardslag in rust is de afgelopen week met 2 slagen omhoog gegaan. Niet grieperig of zo.
Heeft iemand een tip hoe ik van mijn zere benen en kuiten af komen weer lekker kan gaan lopen?
Groetjes,
Bianca
zere benen en kuiten
- RunningRob - Sportrusten
Re: zere benen en kuiten
Hoi Bianca,
Heb je in het dagelijkse leven ook last van je kuiten? Sla dan een training over, ga alleen trainen als je pijnvrij beweegt.
Neem anders een extra rustdag.
Verder:
Rob
Heb je in het dagelijkse leven ook last van je kuiten? Sla dan een training over, ga alleen trainen als je pijnvrij beweegt.
Neem anders een extra rustdag.
Verder:
- probeer een hoge stapfrequentie aan te houden (160 tot 180 stappen per minuut)
- zorg dat je tenen naar voren wijzen bij het neerzetten (dus geen v vormen met je voeten)
- probeer ontspannen te lopen, klinkt wat vaag maar probeer geen spieren aan te spannen die niet nodig zijn
Rob
Re: zere benen en kuiten
Hoi Rob,
Bedankt voor de tips. Vanmiddag weer een poging gedaan en mijn stapfrequentie verhoogd en.... geen zere benen en kuiten gehad. Dus helemaal blij dat ik weer pijn vrij loop.
Wel wennen die hoge stapfrequentie, maar wil dat wel vast gaan houden. Loopt een stuk makkelijker.
Blije groet terug
Bianca
Bedankt voor de tips. Vanmiddag weer een poging gedaan en mijn stapfrequentie verhoogd en.... geen zere benen en kuiten gehad. Dus helemaal blij dat ik weer pijn vrij loop.
Wel wennen die hoge stapfrequentie, maar wil dat wel vast gaan houden. Loopt een stuk makkelijker.
Blije groet terug
Bianca