Hallo,
Ik zit op dag 38 van m'n schema voor halve marathon. Maar, na me er goed in verdiept te hebben, blijkt dat ik het principe niet goed begrepen heb. Ik train meer op m'n tijd, dan op m'n hartslag. Met als gevolg dat ik train op een behoorlijk hoge hartslag. Als ik train op de hartslag volgens het schema is m'n tempo zo laag dat het nauwelijks meer met hardlopen te maken heeft. Kunnen jullie mijn gegevens inzien en advies geven over hoe ik het beste verder kan? Bij voorbaat hartelijk dank!
training halve marathon, hoe verder?
- RunningRob - Sportrusten
Re: training halve marathon, hoe verder?
Hoi Martin,
Ik heb even je schema bekeken en vind ook dat je te langzaam loopt als je op de halva marathonhartslag loopt.
Ik zie echter ook dat je tempo / hartslag verhouding fluctueert, maar zo over het geheel gezien denk ik dat je halve marathonhartslag trainingen kunt doen op 150 en 155. De intensieve kun je dan nog wat sneller doen.
Je halve marathontempo ligt zo rond de 7:30 min/km. Dus als je traint op 150 zou je ook ongeveer dit tempo moeten lopen. Kijk het even aan en laat weten als je het nog niet vertrouwd, dan kijken we nog een keer!
Succes!
Rob
Ik heb even je schema bekeken en vind ook dat je te langzaam loopt als je op de halva marathonhartslag loopt.
Ik zie echter ook dat je tempo / hartslag verhouding fluctueert, maar zo over het geheel gezien denk ik dat je halve marathonhartslag trainingen kunt doen op 150 en 155. De intensieve kun je dan nog wat sneller doen.
Je halve marathontempo ligt zo rond de 7:30 min/km. Dus als je traint op 150 zou je ook ongeveer dit tempo moeten lopen. Kijk het even aan en laat weten als je het nog niet vertrouwd, dan kijken we nog een keer!
Succes!
Rob