Do's and Dont's NN Marathon Rotterdam

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
JonneT

Do's and Dont's NN Marathon Rotterdam

Bericht door JonneT »

Beste Sporters!

Nog 6 dagen tot de NN Marathon Rotterdam! Ik moet zeggen dat ik langzamerhand gezonde zenuwen begin op te bouwen richting mijn eerste marathon. In dat kader: hebben jullie nog praktische do's and dont's voor- en tijdens de marathon?

Wellicht handig voor ons allen?

Groet,
Jonne
RunningRob - Sportrusten

Re: Do's and Dont's NN Marathon Rotterdam

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Jonne,

Tja, wat zal ik zeggen :)
  • Start niet te snel, als je na de 30e km erachter komt dat je nog vol energie zit, kun je alsnog versnellen
  • Als je ergens pijntjes begint te krijgen, probeer ontspannen te lopen, dus schouders laag, vooral als je last in je schouders / nek krijgt
  • Vergeet niet je armen te gebruiken, wat steviger je armen bewegen doet je gelijk beter lopen
  • Draag geen nieuwe schoenen, maar schoenen die goed ingelopen zijn
  • Draag ook kleren die je gewend bent, dus geen gloednieuwe shirts
  • Vooral als het warm is: drink genoeg! En drink ook de dagen voor de marathon wat extra water
  • Neem een wegwerp poncho of een oude regenjas mee voor in het startvak voor het geval het regent, of een oude sweater als het koud is
En vergeet niet te genieten! :D

Succes!
Rob
mvdw

Bericht door mvdw »

...als je met muziek op rent, maak een leuke marathon-afspeellijst!
pi-tje

Bericht door pi-tje »

RunningRob - Sportrusten schreef: 01 apr 2019, 21:32
  • Start niet te snel, als je na de 30e km erachter komt dat je nog vol energie zit, kun je alsnog versnellen
Deze kan ik zeker beamen. In Amstelveen te snel gestart. Wel het tempo van de lage marathonhartslag, maar 10 slagen hoger dan de bedoeling was. Ook het tempo lag 30 sec/km hoger dan het voorspelde tempo op basis van de 10k tijd. Maar ja, het liep zo lekker en ging (te) makkelijk......

Bij de 30k toch de prijs betaald in de vorm van een runner's knee. Wel doorgelopen met pijn, marathon gehaald maar nu wel de prijs betalen.

Langzamer starten (lage marathonhartslag of voorspelde tempo op basis van 10k tijd) had wellicht gescheeld in de laatste 12km ;)

Verder prachtige marathon en een ervaring rijker. ;)

gr. Pieter
Plaats reactie