Heuvelland Marathon
Heuvelland Marathon
Gisteren was het dan zover! De Heuvelland Marathon. 42 km met in totaal 600 hoogtemeters door het Limburgse Heuvelland. Door de vele regen die de afgelopen week was gevallen is het parcours veranderd in een grote modderpoel. Dus voor deze gelegenheid de trailschoenen aan gedaan en wat was ik blij met deze beslissing. Eerste 10 km gaan lekker. Ik kan mijn tempo goed vasthouden en voel me fit. Tussen km 11 en km 21 zitten 300 hoogtemeters...Ik merk dat ik wat moe begin te worden en in mijn hoofd slaat de twijfel toe. Eenmaal op de helft gaat het weer wat beter en ik loop rustig door. Tempo is flink gezakt door de vele klimmetjes en ik besluit dat finishen het belangrijkste is en niet de tijd. Door de vele modderpoelen heb ik natte voeten en zo rond km 26 heb ik weer een dipje. Ik loop in het open veld met keiharde wind tegen. Ik spreek mezelf streng toe en ga rustig door. Bij km 30 app ik mijn man zodat hij op tijd thuis vertrekt om mij op te wachten bij de finish. Op dat moment besef ik dat ik al 30 km heb gelopen en dus nog maar 12 hoef. Ik word een beetje euforisch en besef dat ik het gewoon ga halen. Natuurlijk de marathon begint bij 30 km zoals iedereen zo mooi zegt, maar dit geeft me zo'n goed gevoel dat ik vol energie door ga. Bij km 33 de laatste klim. Dan nog 9 km vlakke weg en berg af. Bij 40 km begint het te hagelen. Het interesseert me niet, ik ben er bijna. Bij de finish staan mijn man en zoontje van 1 jaar op me te wachten. 4:49:36 is mijn tijd. Ik ben meer dan tevreden! Het parcours was zwaar, maar het is me gelukt! Voor mijn gevoel ben ik fitter en heb ik minder spierpijn dan 2,5 jaar geleden toen ik volgens een klassiek schema de marathon van Eindhoven liep. Wanneer ik in de toekomst weer een marathon ga lopen zal dit zeker met jullie schema zijn! Dit schema was voor mij en mijn gezin ook goed te doen doordat ik niet uren onderweg was voor lange duurlopen.
Hartstikke bedankt!
Groet Desiree
Hartstikke bedankt!
Groet Desiree
-
joeyvandermeijde
Re: Heuvelland Marathon
Mooi verhaal Desiree.
Gefeliciteerd.
Geeft mij ook weer extra vertrouwen voor de Rotterdam Marathon
Gefeliciteerd.
Geeft mij ook weer extra vertrouwen voor de Rotterdam Marathon
- Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Dank Desiree, voor je mooie verhaal!
Gefeliciteerd met je knappe prestatie bij deze mooie, heuvelachtige marathon.
Wat fijn dat het Sportrusten-programma voor jou (en je gezin) heeft gewerkt.
Moedig voorwaarts!
Gefeliciteerd met je knappe prestatie bij deze mooie, heuvelachtige marathon.
Wat fijn dat het Sportrusten-programma voor jou (en je gezin) heeft gewerkt.
Moedig voorwaarts!
Ontspannen groet,
Mark
~ Word fit met een glimlach ~
Mark
~ Word fit met een glimlach ~
Gefeliciteerd, geeft mij moed voor de Bauhaus!
-
Christel78
Gefeliciteerd Desiree!! Wat fijn om jouw verhaal lezen. Heel knap gedaan hoor, zeker voor zo'n zwaar parcours!
- RunningRob - Sportrusten
Hulde! Gefeliciteerd met deze mooie prestatie!
Blijde groet,
Rob
Blijde groet,
Rob
Bedankt allemaal en voor iedereen die binnenkort zijn/haar marathon heeft: Succes! Geniet er van!