100 dagen voorbij en nu?
100 dagen voorbij en nu?
De 100 dagen training is voltooid en afgelopen week de marathon in Tokyo gelopen. En uitgelopen !!
De vraag is nu, hoe verder. In het filmpje van Koen zag ik dat je gewoon 3-4 dagen in de week verder kunt gaan.
Is dat volgens hetzelfde principe? Dus 1x intensief, 1x laag marathon hartslag en 1x hoog en 1 x vogels?
Welke afstanden loop je dan?
Dan zou ik ook wel willen weten hoe ik mijn snelheid nog wat kan verhogen. Hoe train je dat?
En tot slot. Als ik volgens jaar een nieuwe marathon ga lopen, doe je dan weer gewoon een 100 dagen programma met dito opbouw en afstanden?
Alvast dank.
Gr Tom
De vraag is nu, hoe verder. In het filmpje van Koen zag ik dat je gewoon 3-4 dagen in de week verder kunt gaan.
Is dat volgens hetzelfde principe? Dus 1x intensief, 1x laag marathon hartslag en 1x hoog en 1 x vogels?
Welke afstanden loop je dan?
Dan zou ik ook wel willen weten hoe ik mijn snelheid nog wat kan verhogen. Hoe train je dat?
En tot slot. Als ik volgens jaar een nieuwe marathon ga lopen, doe je dan weer gewoon een 100 dagen programma met dito opbouw en afstanden?
Alvast dank.
Gr Tom
- RunningRob - Sportrusten
Re: 100 dagen voorbij en nu?
Hoi Tom,
Gefeliciteerd! Hulde!
En een bijzonder plek om een marathon te lopen!
100 dagen voor je marathon (of misschien een halve marathon) kun je dan weer een 100 dagen programma oppakken.
Wat betreft de afstanden kun je de afstanden blijven lopen die je in de laatste weken van je 100 dagen schema hebt gelopen. Je mag hier wat in variëren, dus de bijvoorbeeld de langste afstand loop je tussen de 10 en 14km
Blijde groet,
Rob
Gefeliciteerd! Hulde!
En een bijzonder plek om een marathon te lopen!
Dat kun je doen, daar is op zich niets mis mee, alleen deze trainingen hebben als doel de marathon. Om wat meer variatie in de trainingen te krijgen zou je één van de trainingen op marathonhartslag ook op halve marathonhartslag doen. En de intensieve (proberen) tegen of boven je omslagpunt. Dat zal er voor zorgen dat je ook in het algemeen sneller wordt. De intensieve mag je ook als interval lopen, dan doe je 2/3 snel, 1/3 langzaam en dit een aantal malen. Dus b.v. 500 voluit, 250 rustig en dit een aantal malen herhalen.
100 dagen voor je marathon (of misschien een halve marathon) kun je dan weer een 100 dagen programma oppakken.
Wat betreft de afstanden kun je de afstanden blijven lopen die je in de laatste weken van je 100 dagen schema hebt gelopen. Je mag hier wat in variëren, dus de bijvoorbeeld de langste afstand loop je tussen de 10 en 14km
Blijde groet,
Rob
Hoi Rob,
Duidelijk en dank. Nog wel even een vraag over die halve marathon hartslag. Hoe bepaal ik die. Ik ken ze alleen van het marathon programma.
Dank alvast weer.
Groet Tom
Duidelijk en dank. Nog wel even een vraag over die halve marathon hartslag. Hoe bepaal ik die. Ik ken ze alleen van het marathon programma.
Dank alvast weer.
Groet Tom
- RunningRob - Sportrusten
Ze staan in de marathonrevolutie, ik heb het even opgezocht en voor jou is het 143.
Blijde groet,
Rob
Blijde groet,
Rob