Nog 2 weken en de spanning stijgt

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Desiree

Nog 2 weken en de spanning stijgt

Bericht door Desiree »

Over 2 weken is het zover! Nu wordt het toch wel spannend en met de carnaval in Maastricht voor de deur wordt het een extra uitdaging om volgende week alle trainingen tot een goed eind te brengen! Ik heb 2 vragen:

1. Willen jullie even naar mijn trainingen kijken of ik nog op de goede weg ben? Ik loop de langere loopjes rond de 6:15 per km. Dit gaat prima naar mijn idee. De intensieve loop doe ik rond de 5:55 per km. Hartslagen is weinig peil op te trekken, vandaar het lopen op tempo. Dit voelt goed.

2. Op welk tempo adviseren jullie mij te starten gedurende de marathon? Moet ik iets langzamer starten dan die 6:15 per km waar ik nu mijn trainingen op loop of gewoon gehele marathon proberen dat tempo aan te houden?

Groetjes Desiree
RunningRob - Sportrusten

Re: Nog 2 weken en de spanning stijgt

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Desiree,
Desiree schreef: 02 mar 2019, 13:43 Willen jullie even naar mijn trainingen kijken of ik nog op de goede weg ben?
Ziet er heel mooi en stabiel uit :D
Desiree schreef: 02 mar 2019, 13:43 Op welk tempo adviseren jullie mij te starten gedurende de marathon?
Je start gewoon op 6:15min/km. Als je na een paar km je ritme hebt gevonden check dan even je hartslag. Is deze hoger dan 170, ga dan wat langzamer lopen, zodat je onder of op de 170 komt te zitten. Na het 30km punt kun je dit loslaten en gewoon op je gevoel verder gaan.

Blijde groet,
Rob
Eva uit Belgie

Bericht door Eva uit Belgie »

Hallo

Ik ben ook benieuwd aan welk tempo ik moet starten en aan welke hartslagen ik mij best houd tijdens de marathon. Aan de hand van de resultaten van mijn trainingen vrees ik dat ik heel traag zal moeten lopen (terwijl ik graag een marathon binnen 4u15 zou willen lopen). Misschien is het nog te vroeg om hier iets over te zeggen (ik loop de marathon op 13 april).
Of krijgen we tegen het einde van het schema hier sowieso nog informatie over?

Alvast bedankt
RunningRob - Sportrusten

Hoi Eva,

Ongeveer een week voor de marathon krijg je nog een mail waarin precies wordt verteld hoe je de trainingshartslagen gebruikt tijdens de marathon.

Als ik kijk naar jouw 10km tijd dan verwachten we dat je ongeveer 4h23 over de marathon zal doen. Dit is 6:15min/km. Als je loopt op je lage marathonhartslag loop je iets langzamer, maar je zit er wel tegen aan. Dus wat mij betreft zou je een paar hartslagen hoger mogen trainen, dan zit je nog beter op het goede tempo. :)

Blijde groet,
Rob
Eva uit Belgie

Bericht door Eva uit Belgie »

Dag Rob

Bedankt om het even te bekijken!
Juist een training van 12km gelopen aan lage marathonhartslag en ik liep gemiddeld exact 6:15 :) .
Zondag loop ik tijdens een georganiseerd evenement 10 km voluit. Ik zal kijken hoe dat loopt en hopelijk kan ik daarna nog iets sneller trainen.
Ik had pas vandaag het gevoel dat het me eindelijk lukt om wat gelijkmatiger te lopen op de gewenste hartslag.
Dus na een twijfeldipje zie ik het weer helemaal zitten :) .

vriendelijke groeten
Eva
RunningRob - Sportrusten

Goed te horen! :)

Succes!

Rob
Plaats reactie