Vol enthousiasme begonnen aan het sportrust principe plus schema. Hartslag meter aangeschaft etc.
Nu begin ik me toch wel zorgen te maken. Mijn 'marathon' hartslag is nu als ik zo 6:12 min per km loop. Mijn vorige 4 marathons heb ik dit tempo ongeveer 3 kwart volgehouden, maar de laatste 10 ging ik telkens helemaal kapot.
Ik kan me niet voorstellen dat ik zonder 20, 25, 30 km duurlopen het vol ga houden. Laatst 21 gelopen en dan is het gewoon op.
Zorgen of ik mijn 5e marathon wel haal zonder lange duurlopen
- RunningRob - Sportrusten
Re: Zorgen of ik mijn 5e marathon wel haal zonder lange duurlopen
Hoi George,
Ik heb even je trainingen tot nu toe bekeken. Volgens je 10km tijd zou je de marathon in 4h31 kunnen doen, dat is 6:26 min/km. Dat is inderdaad iets langzamer dan de 6:12min/km die je nu zegt te lopen op marathonhartslag.
Echter ik vind dit niet terug in te trainingsresultaten tot nu toe. Je lage marathonhartslag is 150, en op deze hartslag zou je dus 6:26min/km moeten lopen. Ik vind maar 1 training die hier in de buurt zit en dat is je laatste training die je op 153 hebt gelopen met 6:27min/km. Dus dat is eigenlijk prima
Ik zou dus nog even gewoon doorgaan op dit schema, en mocht je over een paar weken nog twijfelen trek dan gewoon weer aan de bel!
Blijde groet,
Rob
Ik heb even je trainingen tot nu toe bekeken. Volgens je 10km tijd zou je de marathon in 4h31 kunnen doen, dat is 6:26 min/km. Dat is inderdaad iets langzamer dan de 6:12min/km die je nu zegt te lopen op marathonhartslag.
Echter ik vind dit niet terug in te trainingsresultaten tot nu toe. Je lage marathonhartslag is 150, en op deze hartslag zou je dus 6:26min/km moeten lopen. Ik vind maar 1 training die hier in de buurt zit en dat is je laatste training die je op 153 hebt gelopen met 6:27min/km. Dus dat is eigenlijk prima
Ik zou dus nog even gewoon doorgaan op dit schema, en mocht je over een paar weken nog twijfelen trek dan gewoon weer aan de bel!
Blijde groet,
Rob