Goedenavond, ik heb een vraag over mijn omslagpunt. Voor de start van het 100 dagen programma is deze door middel van een fietstest vastgesteld op 186. Ik heb op basis van dit omslagpunt de afgelopen weken getraind. Afgelopen vrijdag heb ik tijdens de 10 km voluit mijn PR met 2 minuten aangescherpt naar 44,24. Mijn gemiddelde hartslag was slechts 167. Gisteren haalde ik tijdens een veldtest een hartslag van 180, ik kwam tot 17 km/uur. Dit levert een omslagpunt van 176 op.
Hoe zal ik de tweede helft van het schema gaan trainen?
Omslagpunt
- RunningRob - Sportrusten
Re: Omslagpunt
Hoi Thijs,
Als ik kijk naar je recente PR zou ik verwachten dat je ongeveer 3h50 over de marathon doet, dat is 5:27 min/km.
Als ik dan kijk naar de tijden en hartslagen die je loopt tijdens de trainingen, dan loop je de trainingen aan de snelle kant. Dus je omslagpunt van 186 lijkt inderdaad aan de hoge kant.
Ik zou een omslagpunt van 176 aanhouden met een 10km tijd van 45minuten in het schema en daarop de trainingen baseren. Dan zou je bij een training op marathonhartslag laag ook ongeveer op marathontempo moeten zitten.
Aangezien je een PR hebt gelopen op 167, denk ik dat je nog wel iets sneller kan op de 10km.
Blijde groet,
Rob
Als ik kijk naar je recente PR zou ik verwachten dat je ongeveer 3h50 over de marathon doet, dat is 5:27 min/km.
Als ik dan kijk naar de tijden en hartslagen die je loopt tijdens de trainingen, dan loop je de trainingen aan de snelle kant. Dus je omslagpunt van 186 lijkt inderdaad aan de hoge kant.
Ik zou een omslagpunt van 176 aanhouden met een 10km tijd van 45minuten in het schema en daarop de trainingen baseren. Dan zou je bij een training op marathonhartslag laag ook ongeveer op marathontempo moeten zitten.
Aangezien je een PR hebt gelopen op 167, denk ik dat je nog wel iets sneller kan op de 10km.
Blijde groet,
Rob