zijn er nog meer hartlopers met laag omslagpunt?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Ti

zijn er nog meer hartlopers met laag omslagpunt?

Bericht door Ti »

Zo 1e training zit er op met hogere hartslag. Viel reuze mee, Na 1,5 jaar voornamelijk vetverbranding training (11 kilo afgevallen) was ik blijkbaar wel toe en iets meer uitdaging. De neusademhaling helpt enorm om mijn hartslag omhoog te krijgen. Voelde me net een echte atleet. Nu zie ik op dit forum vooral heel getrainde mensen met een hoge omslagpunt en zeer getraind; 10 km in 45 minuten en halve marathon in 1 uur 30. dat heb ik niet. Ik heb een hele lage omslagpunt 154 en mijn 10 km is 63 minuten. (was wel een warme dag)
Ik heb mij ingeschreven voor de halve marathon van Egmond. Ik kan nu met gemak 3 uur lopen en ook ca 25 km.Dat is niet het punt. Ik wil dit schema van sportrusten gaan doen omdat mijn tijd omhoog moet. ik wil nl niet buiten de drie uur vallen. Zijn er meer hardlopers zoals ik met laag omslagpunt en niet te snelle tijd op de 10 km? Lijkt mij wel leuk om ervaring uit te wisselen. Groet, Ti
RunningRob - Sportrusten

Re: zijn er nog meer hartlopers met laag omslagpunt?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Ti schreef:Zijn er meer hardlopers zoals ik met laag omslagpunt en niet te snelle tijd op de 10 km?
Die zijn er ongetwijfeld :)

Succes!

Rob
PG

Bericht door PG »

mijn omslagpunt is 153 en 10k in 53 min en nog wat.Is dat vergelijkbaar?
MarloesB1979

Bericht door MarloesB1979 »

Beste to,

Ik heb ook laag omslagpunt van 152 en 10k tijd van 57 minuten. Ik ga 1 december beginnen met 100 dagen programma voor de CPC loop in den Haag.

Ik loop vooral om me goed te voelen. Ik weet nog niet of ik op hartslag ga trainen. Voor mijn gevoel loop ik dan te hard.

Waar train jij voor?

Groet, marloes
Yvonne Z

Bericht door Yvonne Z »

Hoi,

Ik heb een omslagpunt van 156 en een 10 km tijd van 55 minuten. Je bent dus niet de enige. Ik moet nog starten met het programma voor de hele marathon van Rotterdam volgend jaar. Ga ook de halve van Egmond lopen.

groetjes
Yvonne
Tweeling

Bericht door Tweeling »

Hallo
Mijn omslag punt is 159 en mijn tijd is nu 6.31 min./ Km (13.03 km tijd 1:24:55) ik ben 63 jaar en wat langzamer geworden dit hoop ik weer te verbeteren met 100 dagen sportrusten 10 km. Mijn gemiddelde rusthartslag ligt rond de 45 per minuut.
Ti

Bericht door Ti »

Wat leuk allemaal. was even van de site af omdat ik geblesseerd was geraakt. Inderdaad ook het idee dat ik veel te hard moest lopen en daardoor ook geblesseerd ben geraakt. Ik heb toch de halve marathon van Egmond kunnen lopen want ik was op tijd hersteld. Echter niet met schema van sportrusten, maar gewoon halve marathon schema. Nu ga ik weer sportrusten proberen want ik wil mijn eindtijd wel iets sneller hebben. Eerst voor de Geinloop en dan voor de halve van Texel. Ik ga nu echter wel mijn hoge hartslag wat rustiger opbouwen.
marianneg

Bericht door marianneg »

Ook ik train voor mijn eerste halve marathon. Mijn 10 km tijd is 64 minuten, maar mijn omslagpunt is veel hoger dan dat van jou, nl. 188. Volgens mij is het niet zo dat hoe beter getraind en sneller, hoe hoger je omslagpunt. Het verschilt gewoon van persoon tot persoon. Kennelijk heb ik van nature een hogere hartslag. Mijn rust hartslag is trouwens op z'n laagst 56.

In ieder geval veel loopplezier!
Plaats reactie