Ik train graag in het weekend. Lekker overdag, tijd on rustig uit te lopen en lekker rustig bijkomen, eten en on douchen. Ik plan graag mijn twee lange lopen op zagerdag en zondag. En dan de twee of soms 1 intensieve training probeer ik er door de week wat tussendoor te proppen naast werk kinderen en krachttraining
Snap dat het qua rust/ inspanning verhouding geen optimale weekverdeling is. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Beetje van niet optimaal maar prima. Of zou je me wel echt waarschuwen dat effectiviteit wel erg verlaagt. Ik hoor graag
Ps mijn omslagpunt is 183 , 10km tijd 45, target marathon hartslag 154 laag en 159 hoog
Verdeling dagen over week
- RunningRob - Sportrusten
Re: Verdeling dagen over week
Hou Sander,
Als je 4 trainingen per week doet, dan kun je dus za, zo, di en do aanhouden en dan heb je nog steeds een goede verdeling.
Dus op zich heb ik er geen problemen mee. De twee kortere trainingen (intensief en vogels kijken) komen dan dus op dinsdag en donderdag.
Als je merkt dat je langzaam aan sneller wordt op marathonhartslag ben je nog goed bezig.
Blijde groet,
Rob
Als je 4 trainingen per week doet, dan kun je dus za, zo, di en do aanhouden en dan heb je nog steeds een goede verdeling.
Dus op zich heb ik er geen problemen mee. De twee kortere trainingen (intensief en vogels kijken) komen dan dus op dinsdag en donderdag.
Als je merkt dat je langzaam aan sneller wordt op marathonhartslag ben je nog goed bezig.
Blijde groet,
Rob