Word langzamer ipv sneller
-
running_lien
Word langzamer ipv sneller
Hellup!!! Ik zit te overwegen om te stoppen met die programma! Waarom? In plaats van dat ik sneller word, word ik alleen maar langzamer. Waar ik de Bruggenloop nog met een pace van 4.53 op weliswaar een gemiddelde hartslag van 176 heb gelopen. Loop ik nu nog maar een pace van 6.35 bij de hoge marathon hartslag. Dit is veel te langzaam en ook niet leuk meer lopen. Ook aan het begin van dit programma, 5 januari, liep ik nog op de hoge marathon hartslag een pace van 5.36, dus bijna een minuut sneller per km. Nu heb ik helaas een slaaptekort sinds 3 weken, waardoor mijn hartslag meteen door het dak gaat. Vandaar dat ik dus op zo'n laag tempo loop. Iemand tips? Want op deze manier gaat het niet meer...
- RunningRob - Sportrusten
Re: Word langzamer ipv sneller
Hoi Lien,
Niet gelijk in paniek raken
Ik heb je trainingen even bekeken en inderdaad zijn de laatste 2 trainingen wat langzamer dan normaal. De training daarvoor geef je aan dat je misselijk was maar die liep je wel op 5min/km...
Ik vind wel dat je tempo, ook als ik naar de eerste trainingen kijk, iets sneller mag. Dus ik heb er geen moeite mee als je de trainingen iets hoger in hartslag gaat lopen, probeer eens 5 slagen hoger.
Ga je dat proberen en laat je weten hoe het gaat?
Succes!
Rob
Niet gelijk in paniek raken
Ik vind wel dat je tempo, ook als ik naar de eerste trainingen kijk, iets sneller mag. Dus ik heb er geen moeite mee als je de trainingen iets hoger in hartslag gaat lopen, probeer eens 5 slagen hoger.
Ga je dat proberen en laat je weten hoe het gaat?
Succes!
Rob
-
running_lien
Re: Word langzamer ipv sneller
Hi Rob,
Dank je wel voor je reactie. Die 5 min/km is voor mij vrij langzaam, aangezien dat voorheen mijn normale tempo was en ik in dit geval voluit had moeten gaan.
Ik ben in ieder geval blij te weten dat ik op een hogere hartslag mag trainen, want ik moest me continue inhouden en zo kan ik niet lopen. Mijn slaap gaat inmiddels ook weer iets beter, dus dat zie ik ook aan mijn hartslag en tempo dat weer iets hoger ligt. Ik zit zeker nog niet op het niveau waar ik op zou moeten zitten, maar ik heb in ieder geval weer het idee dat ik aan het hardlopen ben ipv wandelen
Groet,
Eveline
Dank je wel voor je reactie. Die 5 min/km is voor mij vrij langzaam, aangezien dat voorheen mijn normale tempo was en ik in dit geval voluit had moeten gaan.
Ik ben in ieder geval blij te weten dat ik op een hogere hartslag mag trainen, want ik moest me continue inhouden en zo kan ik niet lopen. Mijn slaap gaat inmiddels ook weer iets beter, dus dat zie ik ook aan mijn hartslag en tempo dat weer iets hoger ligt. Ik zit zeker nog niet op het niveau waar ik op zou moeten zitten, maar ik heb in ieder geval weer het idee dat ik aan het hardlopen ben ipv wandelen
Groet,
Eveline