Goedenavond,
Ben net begonnen met het halve marathon schema. Ik had al ervaring met de voorbereiding van de hele ,zowel via sportrusten als de traditionele, maar dit is even wat anders....erg pittig pffff
Ik moest vandaag 4 km tempoloop doen met HS 166 , ik haalde gemiddeld 161. Laatste 2 km haalde ik wel de HS 166 maar op het tandvlees...
Normaal gesproken mag je een aantal slagen afwijken maar hoeveel is "toegestaan"? 1,2,3 slagen ?en is dit voor alle afstanden hetzelfde?
mvg
Dennis
Begin even zoeken
- RunningRob - Sportrusten
Re: Begin even zoeken
Hoi Dennis,
Hier hebben we geen regels voor. Als het niet sneller gaat dan gaat het niet sneller, zo simpel is het.
Wat je kunt doen is een training als interval lopen, speciaal de meest intensieve. Dan lukt het vaak net wat beter die hartslag hoger te krijgen.
Houd ook je tempo even in de gaten, als je trainingen op halve marathonhartslag beduidend hoger zijn dan je halve marathontempo ben je misschien iets te intensief bezig en mag je wat lager in hartslag trainen.
Blijde groet,
Rob
Hier hebben we geen regels voor. Als het niet sneller gaat dan gaat het niet sneller, zo simpel is het.
Wat je kunt doen is een training als interval lopen, speciaal de meest intensieve. Dan lukt het vaak net wat beter die hartslag hoger te krijgen.
Houd ook je tempo even in de gaten, als je trainingen op halve marathonhartslag beduidend hoger zijn dan je halve marathontempo ben je misschien iets te intensief bezig en mag je wat lager in hartslag trainen.
Blijde groet,
Rob