Training wisselen en ademhaling

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
LoesJanssen

Training wisselen en ademhaling

Bericht door LoesJanssen »

Hallo,

Ik ben op dag 29 en het lopen op hartslag gaat goed, op de 10 km voluit afgelopen donderdag liep ik een nieuw pr dus dat sterkt mijn gevoel. Het enige waar ik nog echt mee worstel is de ademhalingsoefening s avonds. Ik heb beide ademhalingsoefeningen geprobeerd (tien dagen uitademen door de mond en de andere dagen pauzeren) maar beide manieren blijven onprettig aanvoelen. Soms denk ik dat ik te hard probeer, maar heeft iemand nog tips hoe ik dat los kan laten? Of wat ik kan doen?

Daarnaast staat er nu een training op zaterdag gepland, maar het lukt me niet altijd om op zaterdag te lopen ivm werk. Op zondag lukt dan wel maar moet ik dan de andere trainingen ook verplaatsen? Specifiek de maandag training? Of ik zondagochtend en maandagavond lopen ook oké?

Alvast bedankt!

Groetjes Loes
RunningRob - Sportrusten

Re: Training wisselen en ademhaling

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Loes,
LoesJanssen schreef: 26 jan 2019, 09:20 heeft iemand nog tips hoe ik dat los kan laten? Of wat ik kan doen?
Adem eerst gewoon in en uit door de neus, dus zoals je normaal gewend bent te doen en dus zonder te verlengen.
Houd dit een halve minuut vol en pauzeer dan kort na het uitademen voordat je weer inademt. Belangrijk is dat het inademen en uitademen hetzelfde blijft gaan als je deed voordat je ging pauzeren. Als het goed blijft gaan maak je de pauze steeds iets langer.
LoesJanssen schreef: 26 jan 2019, 09:20 Daarnaast staat er nu een training op zaterdag gepland, maar het lukt me niet altijd om op zaterdag te lopen ivm werk. Op zondag lukt dan wel maar moet ik dan de andere trainingen ook verplaatsen? Specifiek de maandag training?
Af en toe een training op een andere dag doen is geen probleem. Gewoon doen! :)

Blijde groet,
Rob
LoesJanssen

Re: Training wisselen en ademhaling

Bericht door LoesJanssen »

Beste Rob,

Bedankt voor je antwoorden. Ik ga ermee aan de slag!

Groeten,
Loes
Plaats reactie