Rustademhaling
Rustademhaling
Kan ik voor de rustademhaling aanhouden wat mijn horloge daarvoor gedurende de dag meet? Of is het toch beter om elke ochtend te meten?
Re: Rustademhaling
Ik gebruik wat mijn horloge er van vind. Hoe die mijn rusthartslag berekend/verzint weet ik niet. Rob, wat is jouw advies?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Rustademhaling
Je kunt, als je hartslag de hele dag door meet, de laagste hartslag overdag als rusthartslag nemen. (Dus niet de laagste hartslag 's nachts).
Als je hartslagmeter niet continu meet, doe dan iedere dag een korte meting op dezelfde tijd en onder dezelfde omstandigheden. Je neemt dan de laagste hartslag die je gedurende een paar minuten meet.
De hoogte van de rusthartslag is niet zo van belang. Het gaat erom dat deze iedere dag min of meer hetzelfde is. Een afwijking van meer dan 5 slagen duid op overtraining, ziekte, maar ook extra stress kan een oorzaak zijn. Doe dan een training rustig aan of sla een training over.
Blijde groet,
Rob
Als je hartslagmeter niet continu meet, doe dan iedere dag een korte meting op dezelfde tijd en onder dezelfde omstandigheden. Je neemt dan de laagste hartslag die je gedurende een paar minuten meet.
De hoogte van de rusthartslag is niet zo van belang. Het gaat erom dat deze iedere dag min of meer hetzelfde is. Een afwijking van meer dan 5 slagen duid op overtraining, ziekte, maar ook extra stress kan een oorzaak zijn. Doe dan een training rustig aan of sla een training over.
Blijde groet,
Rob