Trainen met hartslag
Trainen met hartslag
Hallo,
Ik ben sinds 29 dec begonnen met het 100 dagen schema. Ik weet dat de beginperiode voor trainen op hartslag veelal als lastig gezien wordt. Echter ik struikel bijna over mijn voeten zo langzaam ga ik voor mijn gevoel.
Mijn marathon Harstlag laag is 143 en harstlag hoog is 148. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om deze harstlag zo laag te houden. Hierbij doe ik ongeveer 7 min per km! Terwijl het boek aangeeft met mijn gegevens dat ik de marathon in 4 u zou kunnen rennen. Dat gaat op deze manier niet lukken (Ter info ik heb 9 dec bruggenloop gedaan, 15 km gemiddeld 5.07 per km) Mijn garmin horloge geeft aan dat ik laag in D2 zit bij deze hartslagen. Daarnaast geeft het horloge aan dat ik niet productief train?. Moet ik mijn horloge gewoon links laten liggen en afwachten of klopt er iets niet?
Hopelijk weet iemand hier raad mee? Ik hoor heel graag van jullie
groeten kelly
Ik ben sinds 29 dec begonnen met het 100 dagen schema. Ik weet dat de beginperiode voor trainen op hartslag veelal als lastig gezien wordt. Echter ik struikel bijna over mijn voeten zo langzaam ga ik voor mijn gevoel.
Mijn marathon Harstlag laag is 143 en harstlag hoog is 148. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om deze harstlag zo laag te houden. Hierbij doe ik ongeveer 7 min per km! Terwijl het boek aangeeft met mijn gegevens dat ik de marathon in 4 u zou kunnen rennen. Dat gaat op deze manier niet lukken (Ter info ik heb 9 dec bruggenloop gedaan, 15 km gemiddeld 5.07 per km) Mijn garmin horloge geeft aan dat ik laag in D2 zit bij deze hartslagen. Daarnaast geeft het horloge aan dat ik niet productief train?. Moet ik mijn horloge gewoon links laten liggen en afwachten of klopt er iets niet?
groeten kelly
-
joeyvandermeijde
Re: Trainen met hartslag
Hoi Kelly,
ik ben ook pas begonnen.
Ik moet met hartslagen 146/151 lopen. Die liggen dus bij elkaar in de buurt.
Voor mij is daar wel een 10km tijd van 44 minuten aangekoppeld met een omslagpunt van 170.
Mijn tempo bij 146 is 5.07 per km.
Welke waarden heb jij gebruikt?
Misschien heb je wat aan mijn gegevens ter orientatie of je goed zit.
ik ben ook pas begonnen.
Ik moet met hartslagen 146/151 lopen. Die liggen dus bij elkaar in de buurt.
Voor mij is daar wel een 10km tijd van 44 minuten aangekoppeld met een omslagpunt van 170.
Mijn tempo bij 146 is 5.07 per km.
Welke waarden heb jij gebruikt?
Misschien heb je wat aan mijn gegevens ter orientatie of je goed zit.
Kelly91 schreef: ↑13 jan 2019, 20:03 Hallo,
groeten kelly
- RunningRob - Sportrusten
Re: Trainen met hartslag
Hoi Kelly,
Je hebt ingevuld dat je 51minuten doet over de 10km, dat betekent dat je marathontempo ongeveer 6:15min/km is.
Dus als je op marathonhartslag 7min/km doet, dan train je te langzaam.
Dat betekent dat je waarschijnlijk sneller kunt op de 10km of je omslagpunt van 173 is te laag.
Kun je je trainingshartslagen eens met 5 verhogen en kijken hoe het dan gaat?
Blijde groet,
Rob
Je hebt ingevuld dat je 51minuten doet over de 10km, dat betekent dat je marathontempo ongeveer 6:15min/km is.
Dus als je op marathonhartslag 7min/km doet, dan train je te langzaam.
Dat betekent dat je waarschijnlijk sneller kunt op de 10km of je omslagpunt van 173 is te laag.
Kun je je trainingshartslagen eens met 5 verhogen en kijken hoe het dan gaat?
Blijde groet,
Rob