Hoger of lager omslagpunt na een paar weken trainen?
Hoger of lager omslagpunt na een paar weken trainen?
LS,
Ik zag dat we in week 5 een 10 km VOL mogen rennen. Fijn!
Nu vraag ik mij af of mijn omslagpunt door de sportrust trainingen hoger of lager moet worden t.o.v mijn primaire omslagpunt wat ik in december ingevuld heb.....en pas ik dit dan aan voor mijn trainingen die erna nog volgen....
Groet
Ik zag dat we in week 5 een 10 km VOL mogen rennen. Fijn!
Nu vraag ik mij af of mijn omslagpunt door de sportrust trainingen hoger of lager moet worden t.o.v mijn primaire omslagpunt wat ik in december ingevuld heb.....en pas ik dit dan aan voor mijn trainingen die erna nog volgen....
Groet
- RunningRob - Sportrusten
Re: Hoger of lager omslagpunt na een paar weken trainen?
Hoi,
Je omslagpunt verandert normaal gesproken maar heel langzaam, het wordt ongeveer 1 slag minder in de 1 à 2 jaar. Dus ik zou ook niet het omslagpunt veranderen, tenzij deze duidelijk verkeerd bepaald is.
Uiteraard kun je wel je 10km tijd aanpassen als deze sneller is dan de tijd die je hebt ingevuld.
Blijde groet,
Rob
Je omslagpunt verandert normaal gesproken maar heel langzaam, het wordt ongeveer 1 slag minder in de 1 à 2 jaar. Dus ik zou ook niet het omslagpunt veranderen, tenzij deze duidelijk verkeerd bepaald is.
Uiteraard kun je wel je 10km tijd aanpassen als deze sneller is dan de tijd die je hebt ingevuld.
Blijde groet,
Rob
Vandaag 10 kom VOLUIT gerend en mijn omslagpunt is 168 ipv de 173 die ik eerder ingevoerd heb.
Ik heb mijn schema aangepast en er 170 van gemaakt.
Akkoord?
Ik heb mijn schema aangepast en er 170 van gemaakt.
Akkoord?
- RunningRob - Sportrusten
Prima,
Blijde groet,
Rob
Blijde groet,
Rob