halve marathon in schema marathon hartslagadvies

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Yvonne Z

halve marathon in schema marathon hartslagadvies

Bericht door Yvonne Z »

Ik ga a.s. zondag de halve marathon van Egmond lopen. De training van gisteren heb ik vanochtend gelopen (10 km op HS 131 (Lage marathonhartslag). De training van morgen vrijdag (6 km op HS 140 intensief) wilde ik overslaan om uitgerust aan de start te staan.
Het lopen van de halve marathon heb ik ergens hier gelezen wordt geadviseerd op marathon hartslag te doen; marathon hartslag laag of hoog? In mijn geval is laag HS 131 en hoog HS 139. Ik kreeg al een mail van de organisatie dat dit een zware editie wordt door de wind, dus zal mijn HS wel snel omhoog vliegen.. Proberen te starten met 131 op het strand en dan proberen onder de 140 te blijven?
Ik hoor het graag.
Yvonne
RunningRob - Sportrusten

Re: halve marathon in schema marathon hartslagadvies

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Yvonne,
Yvonne Z schreef: 10 jan 2019, 12:41 Proberen te starten met 131 op het strand en dan proberen onder de 140 te blijven?
Lijkt me een prima plan! Maar maak je niet te druk als je hartslag toch te hoog wordt :)

Mark en ik lopen ook in Egmond, dus als je iemand in een zwart Sportrusten-shirt ziet...

Succes!

Blijde groet,
Rob
Yvonne Z

Bericht door Yvonne Z »

Dank je , Rob.
Ik zal naar je uitkijken, maar waarschijnlijk starten jullie al eerder. Ik start in startvak groen en draag waarschijnlijk een knalroze hardloopjack, gezien de weersvoorspelling! :D
Tot morgen misschien!
gr Yvonne
Yvonne Z

Bericht door Yvonne Z »

Totaal niet gelukt om HS laag te houden. Na 2 meter werd ik inde rug gelopen door een grote lompe vent met telefoon, waardoor ik ten val kwam. Schrikken, dus torenhoge hartslag (boven de 155!). Garmin schijnbaar daardoor ook gestopt, waar ik pas een paar honderd meter later achter kwam.
Geprobeerd op het strand rustig te lopen en mijn hartslag lager te krijgen, wat niet echt lukt, wel de ademhaling goed onder controle gekregen. Toen we het strand af waren heb ik bedacht dat ik op gevoel ging lopen. Verder niet meer gekeken naar mijn hartslag en heerlijk gelopen!
Eindtijd 2:02;03 inclusief val en 2 fotostops.
Nu herstellen van een beurse knie, heup en duimmuis... Ben niet doodmoe, dus gaat toch goed...
Op naar Rotterdam!

groet
Yvonne
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Prima! Succes!

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie